درآمد Snap (SNAP) Q1 2024


گره بزن نتایج سه ماهه اول پنج‌شنبه را گزارش کرد که بالاتر از برآوردهای تحلیلگران بود و بازگشت به رشد درآمد دو رقمی را نشان داد. سهام در معاملات گسترده بیش از 27 درصد افزایش یافت.

در اینجا نحوه انجام این کار توسط شرکت آمده است:

  • سود هر سهم: 3 سنت در مقابل ضرر 5 سنت مورد انتظار LSEG تعدیل شد
  • درآمد: 1.19 میلیارد دلار در مقابل 1.12 میلیارد دلار مورد انتظار LSEG
  • کاربران فعال روزانه جهانیبراساس StreetAccount، 422 میلیون در مقابل 420 میلیون مورد انتظار
  • میانگین درآمد هر کاربر: طبق گفته StreetAccount، 2.83 دلار در مقابل 2.67 دلار پیش بینی می شود

درآمد سه ماهه اول اسنپ از 989 میلیون دلار در مدت مشابه سال گذشته 21 درصد افزایش یافته است. این شرکت پس از گزارش شش فصل متوالی از رشد یا کاهش فروش تک رقمی، با سرعتی شتابان در حال رشد است.

اسنپ ​​پس از فروپاشی بازار تبلیغات دیجیتال در سال 2022، برای بازسازی کسب و کار تبلیغاتی خود تلاش کرده است و شروع به ثمربخشی کرده است. اسنپ ​​در نامه خود به سرمایه گذاران اعلام کرد که رشد درآمد در درجه اول ناشی از بهبود پلت فرم تبلیغاتی شرکت و همچنین تقاضا برای راه حل های تبلیغاتی پاسخ مستقیم آن است.

درآمد تبلیغات در سه ماهه اول 1.11 میلیارد دلار بود. رده درآمدهای دیگر اسنپ، که عمدتاً توسط مشترکین Snapchat+ هدایت می شود، به 87 میلیون دلار رسید که 194 درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته است. اسنپ ​​در این مدت بیش از 9 میلیون مشترک Snapchat+ را گزارش کرده است.

بر اساس StreetAccount، EBITDA تعدیل شده برای سه ماهه اول 46 میلیون دلار بود که بسیار بالاتر از زیان 68 میلیون دلاری پیش بینی شده توسط تحلیلگران بود. اسنپ ​​در نامه خود به سرمایه گذاران اعلام کرد که EBITDA تعدیل شده “بیشتر از انتظارات ما” بوده و عمدتاً ناشی از نظم و انضباط هزینه های عملیاتی و همچنین تسریع در رشد درآمد است.

اسنپ ​​در نامه خود نوشت: با توجه به پیشرفتی که با پلتفرم تبلیغاتی خود، تیم رهبری که ایجاد کرده ایم و اولویت های استراتژیکی که تعیین کرده ایم، معتقدیم که در موقعیت خوبی برای ادامه بهبود عملکرد تجاری خود هستیم. .

اگرچه رشد اسنپ شتاب گرفت، اما همچنان عقب ماند متا، که در روز چهارشنبه افزایش 27 درصدی را در نتایج بهتر از حد انتظار در سه ماهه اول گزارش داد. پس از اینکه این شرکت پیش‌بینی ملایمی را منتشر کرد و سرمایه‌گذاران را با صحبت از سرمایه‌گذاری بلندمدت خود به وحشت انداخت، سهام متا همچنان سقوط کرد.

زیان خالص اسنپ در سه ماهه سال گذشته از 328.7 میلیون دلار یا 21 سنت در هر سهم به 305.1 میلیون دلار یا 19 سنت در هر سهم کاهش یافت.

بر اساس گزارش StreetAccount، اسنپ انتظار دارد درآمد سه ماهه دوم 1.23 تا 1.26 میلیارد دلار در مقایسه با 1.22 میلیارد دلاری که تحلیلگران پیش بینی می کردند، داشته باشد. اسنپ ​​گفت EBITDA تعدیل شده بین 15 تا 45 میلیون دلار کاهش خواهد یافت، در حالی که انتظارات وال استریت 15.5 میلیون دلار است.

اسنپ ​​422 میلیون کاربر فعال روزانه (DAU) را در سه ماهه اول گزارش کرده است که نسبت به سال گذشته 10 درصد افزایش داشته است. این شرکت انتظار دارد در سه ماهه دوم خود 431 میلیون DAU گزارش دهد، در مقایسه با 430 میلیون مورد انتظار StreetAccount.

این شرکت همچنین پیش بینی ساختار هزینه را برای کل سال 2024 ارائه کرد. اسنپ ​​گفت که هزینه های زیرساختی سه ماهه به ازای هر DAU تا پایان سال بین 83 تا 85 سنت کاهش خواهد یافت.

اسنپ ​​گفت: “ما به ارزیابی سطح سرمایه گذاری زیرساختی خود بر اساس آنچه در بلندمدت منافع کسب و کارمان است، ادامه خواهیم داد.”

اسنپ ​​گفت میزان زمانی که کاربران صرف تماشای محتوا می‌کنند سال به سال افزایش می‌یابد، در درجه اول به دلیل تعامل با Spotlight و Creator Stories. این شرکت گفت زمان صرف شده برای تماشای Spotlight که محتوا را از کاربران جمع‌آوری می‌کند، سالانه 125 درصد افزایش یافته است.

در ماه فوریه، اسنپ 10 درصد از نیروی کار جهانی خود یا حدود 500 کارمند خود را اخراج کرد. این شرکت روز پنجشنبه گفت که هزینه‌های پرسنل و تعداد کارکنان تا پایان سال “به طور متوسط” افزایش خواهد یافت.

دیدگاهتان را بنویسید