گزارش درآمد سه ماهه اول سال 2024 اینتل (INTC).


پت گلسینگر، مدیرعامل اینتل با چیپ اینتل در پنجاه و چهارمین اجلاس سالانه اقتصاد جهانی Semafor 2024 در واشنگتن دی سی در 17 آوریل 2024 سخنرانی می کند.

مندل نگان | خبرگزاری فرانسه | گتی ایماژ

اینتل روز پنجشنبه درآمدهای سه ماهه اول را گزارش کرد که از انتظارات درآمد هر سهم وال استریت پیشی گرفت، اما در فروش منعکس شد. اینتل پیش بینی ضعیفی برای سه ماهه جاری ارائه کرد.

سهام در معاملات تمدید شده 8 درصد سقوط کرد.

در اینجا نحوه عملکرد اینتل در برابر انتظارات اجماع LSEG برای سه ماهه پایانی ماه مارس آمده است:

  • سود هر سهم: تعدیل شده 18 سنت در مقابل 14 سنت مورد انتظار
  • درآمد: 12.72 میلیارد دلار در مقابل 12.78 میلیارد دلار مورد انتظار

در سه ماهه دوم، اینتل انتظار دارد درآمدی معادل 10 سنت به ازای هر سهم از درآمد 13 میلیارد دلاری در اواسط نقطه داشته باشد. این پیش بینی با سود مورد انتظار تحلیلگران برای هر سهم 25 سنت از فروش 13.57 میلیارد دلار مقایسه می شود.

در سه ماهه اول، اینتل زیان خالص 400 میلیون دلاری یا 9 سنت به ازای هر سهم را گزارش کرد، در مقایسه با زیان خالص 2.8 میلیارد دلاری یا 66 سنت در هر سهم در سال گذشته.

درآمد 12.7 میلیارد دلاری بود که نسبت به 11.7 میلیارد دلار در سال گذشته افزایش داشت که 9 درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشت.

پت گلسینگر، مدیر عامل اینتل، به سرمایه گذاران در تماسی با سرمایه گذاران گفت تا بر پتانسیل بلندمدت شرکت تمرکز کنند.

گلسینگر گفت: «ما یکی از دو، شاید سه شرکت در جهان هستیم که می‌توانیم به اجرای فناوری‌های تراشه‌های نسل بعدی ادامه دهیم.

گزارش اینتل اولین گزارش از زمانی بود که این شرکت فاش کرد که صورت‌های مالی خود را تغییر ساختار داده است تا تجارت تولید تراشه خود را به نام Intel Foundry، یک آیتم خط جداگانه با هزینه‌ها و فروش خود بسازد.

به گفته این شرکت، کسب و کار ریخته گری اینتل در سه ماهه 4.4 میلیارد دلاری درآمد داشته است که نسبت به سال گذشته 10 درصد کاهش داشته است. این واحد زیان عملیاتی 2.5 میلیارد دلاری را برای سه ماهه مارس گزارش کرد. اینتل ماه گذشته اعلام کرد که ضرر عملیاتی 7 میلیارد دلاری را برای کارخانه ریخته گری خود در سال 2023 گزارش کرده است.

بزرگترین تجارت اینتل تراشه‌های رایانه‌های شخصی و لپ‌تاپ‌ها است که به عنوان فروش محاسبات مشتری مشخص می‌شوند. فروش این تراشه ها در مجموع به 7.5 میلیارد دلار رسید که نسبت به سال گذشته 31 درصد افزایش داشت.

اینتل همچنین CPUهای سرور و همچنین سایر قطعات و نرم افزارهایی را که در تجارت مرکز داده و هوش مصنوعی خود گزارش شده است تولید می کند. این خط شاهد افزایش فروش 5 درصدی به 3 میلیارد دلار بود، حتی در حالی که اینتل همچنان به مبارزه برای دلار سرور در برابر تراشه های هوش مصنوعی ساخته شده توسط شرکت هایی مانند Nvidia ادامه می دهد.

در اوایل ماه جاری، اینتل اعلام کرد که یک پردازنده هوش مصنوعی جدید را برای سرورها به نام Gaudi 3 منتشر خواهد کرد که برای رقابت با پردازنده‌های گرافیکی محبوب انویدیا طراحی شده است، اگرچه تا اواخر سال جاری عرضه نخواهد شد. اینتل اعلام کرد که انتظار دارد بیش از 500 میلیون دلار فروش تراشه های Gaudi 3 خود در نیمه دوم سال را تجربه کند.

دیدگاهتان را بنویسید