منابع: پارامونت، اسکای دنس اینچ به معامله ادغام نزدیکتر شده است


پارامونت و اسکای دنس در حال نزدیک شدن به ادغام با یک مانع کلیدی هستند

پارامونت گلوبال به گفته افراد آشنا، و Skydance Media در حال پیشرفت در معامله ای هستند که شرکت های رسانه ای را ترکیب می کند و سهام کنترل شریا رداستون را خریداری می کند.

کمیته ویژه Paramount Global که مسئول پذیرش یا رد معامله است و Skydance Media دیوید الیسون، با حمایت شرکت‌های سهام خصوصی KKR و RedBird Capital Partners، در حال محدود کردن نحوه ارزش‌گذاری دارایی‌های Skydance در ادغام و مقدار سهام برای افزودن به شرکت هستند. مردم به CNBC در مورد افزایش سرمایه گفتند.

مردمی که خواستند نامشان فاش نشود، گفتند که دو طرف به توافق بر سر قیمت Skydance نزدیک شده اند. آنها گفتند که این شرکت سرگرمی حدود 5 میلیارد دلار ارزش دارد و با پارامونت گلوبال ادغام می شود. الیسون، مدیرعامل Skydance و شرکت‌های سهام خصوصی قصد دارند حدود 4.5 تا 5 میلیارد دلار سرمایه جدید جذب کنند. بخشی از آن – حدود 2 میلیارد دلار – برای پرداخت رداستون استفاده می شود، در حالی که بخش قابل توجهی برای پرداخت بدهی استفاده می شود.

مردم گفتند که در حالت ایده آل، خریداران مایلند معامله را در ماه مه ببندند. سه نفر از آنها گفتند که پارامونت گلوبال در ارائه داده‌ها به کنسرسیوم Skydance در طول بررسی‌های لازم به کندی عمل می‌کند و این معامله را کمی به عقب می‌اندازد. به گفته مردم، دوره انحصاری برای مذاکرات ادغام در 3 می به پایان می رسد، اما کنسرسیوم Skydance می خواهد آن را دو هفته دیگر تمدید کند.

دو نفر از این افراد گفتند که Skydance قصد دارد الیسون را به عنوان مدیرعامل پارامونت گلوبال و مدیر عامل سابق NBCUniversal، جف شل، را به عنوان رئیس منصوب کند. به گفته مردم، باب باکیش، مدیرعامل فعلی پارامونت، شرکت را ترک خواهد کرد.

به گفته افراد آشنا، شرکت سهامی خصوصی Apollo Global Management و سونی به طور جداگانه، مذاکرات مقدماتی را در مورد ترکیب برای معامله ای انجام داده اند که همه سهامداران پارامونت گلوبال را در ازای حق بیمه خریداری می کند. این دو نفر گفتند که کمیته ویژه جزئیات خاصی در مورد این پیشنهاد دریافت نکرده است و به آن به عنوان یک پیشنهاد رقابتی برای منافع Skydance نگاه نمی کند.

با این حال، کمیته اطلاعات بیشتری در مورد پیشنهاد اولیه آپولو داشت که تصمیم گرفت به نفع مذاکرات انحصاری با Skydance، آن را نادیده بگیرد. این شخص گفت، کمیته ویژه پیشنهاد Skydance را به آپولو ترجیح داد تا حدی به این دلیل که به سهامداران رشد آینده را ارائه داد و در عین حال شرکت را با ترازنامه تمیزتر عمومی نگه داشت.

نمایندگان آپولو، کمیته ویژه پارامونت گلوبال، پارامونت گلوبال و کنسرسیوم اسکای دنس از اظهار نظر خودداری کردند.

آخرین مانع بزرگ

یکی از موانع مهمی که باقی مانده است، تمدید قرارداد پارامونت گلوبال با منشور ارتباطات برای CBS و شبکه های کابلی آن است. به گفته مردم، این معامله پیامدهایی بر ارزش پارامونت گلوبال دارد، که اگر چارتر شبکه‌ها را کنار بگذارد یا نرخ پایین‌تری برای کالسکه بپذیرد، می‌تواند ضربه‌ای وارد کند.

آخرین مهلت این توافق 30 آوریل است. پارامونت گلوبال درآمد سه ماهه اول خود را یک روز زودتر در 29 آوریل گزارش کرد.

پارامونت گلوبال هنوز به تجارت تلویزیون سنتی خود وابسته است که حدود دو سوم کل درآمد شرکت را تشکیل می دهد.

نشانه‌هایی وجود دارد که نشان می‌دهد چارتر می‌تواند مذاکره‌کننده سختی با پارامونت گلوبال باشد: سال گذشته، دومین ارائه‌دهنده بزرگ کابلی ایالات متحده برای مدت کوتاهی شبکه‌های دیزنی را زمانی که مذاکرات تمدید بین دو شرکت شکست خورد، متوقف کرد. پس از 10 روز، طرفین به توافق رسیدند.

شبکه های کابلی پارامونت نسبت به ESPN دیزنی محبوبیت کمتری دارند که می تواند باکیش را در مضیقه قرار دهد.

زمان تمدید و مذاکرات معامله یک پویایی ناخوشایند ایجاد کرد که در آن باکیش، که در نهایت شرکت را در نتیجه ادغام Skydance ترک خواهد کرد، ثروت پارامونت گلوبال را با Charter کنترل خواهد کرد.

تا به حال، باکیش از زمانی که به عنوان مدیرعامل انتخاب شد، همیشه قراردادهای تمدید با توزیع کنندگان عمده تلویزیون پولی منعقد کرده است، از زمانی که ویاکوم را در سال 2016 اداره می کرد.

به گفته افرادی که با این موضوع آشنا هستند، باکیش به طور خصوصی با معامله Skydance مخالفت کرده است، زیرا این معامله سهامداران عادی را ضعیف می کند. چندین سرمایه‌گذار پارامونت گلوبال نیز به طور عمومی نامه‌هایی به هیئت‌مدیره شرکت نوشته‌اند و از مدیران خواسته‌اند تا با قرارداد Skydance ادامه ندهند، زیرا استدلال می‌کنند که این قرارداد به رداستون حق بیمه زیادی برای سهام کنترلی‌اش می‌دهد و سهامداران عادی را کنار گذاشته است.

CNBC در 5 آوریل گزارش داد که طبق شرایط این معامله، نزدیک به 50 درصد از شرکت متعلق به Skydance و شرکای سهام خصوصی آن خواهد بود. مابقی سهام شرکت متعلق به سهامداران عادی خواهد بود و شرکت همچنان به صورت عمومی معامله خواهد شد.

در پارامونت، ما همیشه به دنبال راه هایی برای ایجاد ارزش سهامداران هستیم. و برای روشن بودن، این برای همه سهامداران است.”

افشا: Comcast شرکت مادر NBCUniversal و CNBC است.

دیدگاهتان را بنویسید