شیائومی چین به قدری خودروهای برقی می فروشد که در حال حاضر نزدیک به شکست است


شیائومی SU7 در کنگره جهانی موبایل 2024.

آرجون هارپال | CNBC

پکن یک تولید کننده چینی گوشی های هوشمند است شیائومیخودروی الکتریکی جدید این شرکت بهتر از حد انتظار می‌فروشد و با وجود کاهش قیمت، آن را به نقطه سربه‌سر نزدیک‌تر می‌کند تسلامدل 3 نسبت به قیمت

لی جون، مدیرعامل شیائومی روز سه شنبه به سرمایه گذاران گفت تا 20 آوریل، شیائومی بیش از 70000 سفارش برای سدان الکتریکی SU7 خود دریافت کرده است که نزدیک به هدف اصلی این شرکت برای حمل و نقل در سال جاری است.

او گفت که این شرکت اکنون در نظر دارد 100000 خودروی الکتریکی جدید خود را در سال جاری تحویل دهد.

شیائومی SU7 را در پایان ماه مارس با قیمتی حدود 4000 دلار کمتر از تسلا مدل 3 عرضه کرد و حمل و نقل را آغاز کرد. شرکت چینی گوشی‌های هوشمند قصد دارد به‌روزرسانی خودرو را در ساعت 9:20 صبح روز پنج‌شنبه همزمان با آغاز نمایشگاه خودرو پکن، پخش زنده کند.

زمانی که فروش سالانه به 300 برسد، نقطه شکست محقق خواهد شد[k]تحلیلگران سیتی در گزارشی با اشاره به روز سرمایه گذاران گفتند: -400000. آنها پیش بینی حاشیه ناخالص بخش خودرو را به 6 درصد در سال جاری در مقابل زیان 10 درصدی که قبلاً انتظار می رفت افزایش دادند.

چرا راه اندازی یک شرکت خودروهای برقی اینقدر سخت است؟

تحلیلگران سیتی پیش بینی درآمد هر سهم خود را در سال جاری 25 درصد افزایش دادند و اکنون انتظار دارند شیائومی 100000 خودرو در سال جاری، 200000 خودرو در سال آینده و 280000 خودرو در سال 2026 تحویل دهد.

برای زمینه، تسلا طبق گزارش انجمن خودرو چین، چین در سال گذشته بیش از 600000 دستگاه خودرو فروخته است. لی خودکارکه از نظر فنی بیشتر خودروهای هیبریدی می فروشد، سال گذشته 376000 دستگاه خودرو فروخته است، در حالی که نیو داده‌ها نشان می‌دهد که سال گذشته بیش از 160000 دستگاه خودرو فروخته است.

در سه ماهه چهارم سال گذشته، حاشیه ناخالص Li Auto 23.5٪ بود، در حالی که حاشیه ناخالص Nio 7.5٪ بود، هر دو نسبت به سال گذشته افزایش داشتند.

حاشیه سود ناخالص تسلا در پنج فصل گذشته به طور مداوم کاهش یافته و به 17.4 درصد در سه ماه اول سال جاری رسیده است. ارقام حاشیه ناخالص هزینه های عملیاتی را در نظر نمی گیرند.

هنگامی که شیائومی ماه گذشته SU7 را عرضه کرد، لی گفت که این شرکت هر خودرو را با ضرر می‌فروشد.

اما روز سه‌شنبه، او حاشیه سود ناخالص کسب‌وکار خودروی شیائومی را بین 5 تا 10 درصد تخمین زد و خاطرنشان کرد که فروش بیشتر از حد انتظار بود، در حالی که از تامین‌کنندگان برای کاهش هزینه‌ها تشکر کرد.

بر اساس ترجمه CNBC از رونوشت روز سرمایه گذار به زبان چینی که توسط این شرکت ارائه شده است، گفت: “ما در حال حاضر با شرکای زنجیره تامین خود در حال بحث در مورد چگونگی افزایش ظرفیت تولید و هزینه های پشتیبانی بیشتر هستیم.”

فعلاً به چین بچسبید

شیائومی سرمایه گذاری هنگفتی را در تولید خودروهای برقی خود انجام داده است، زیرا لی جاه طلبی های بلندمدتی برای تبدیل شدن به یکی از پنج خودروساز برتر جهان دارد.

او روز سه‌شنبه به سرمایه‌گذاران گفت، اما این شرکت قصد دارد تا سه سال آینده کاملاً روی بازار داخلی تمرکز کند.

لی خاطرنشان کرد که شیائومی در حال حاضر در بیش از 100 کشور تجارت می کند.

لی گفت: ما بنیادی از نفوذ جهانی و طرفداران شیائومی داریم. وقتی ما آماده جهانی شدن هستیم، باید به طور طبیعی اتفاق بیفتد.

سایت خبری تجاری چین 36kr روز چهارشنبه به نقل از منابع گزارش داد، شیائومی همچنین برنامه هایی برای خودروی الکتریکی بعدی خود، یک SUV، دارد که باید در نیمه دوم سال 2025 عرضه شود.

لی هنگامی که سه شنبه در مورد برنامه های SUV ها پرسیده شد، از ارائه جزئیات خودداری کرد.

وی افزود: «به نظر من یکی از دلایل موفقیت SU7، حفظ حریم خصوصی آن بود.

دیدگاهتان را بنویسید