پس از امضای قانون بایدن، سازندگان TikTok برای معیشت خود می ترسند


سازندگان TikTok قبل از یک کنفرانس مطبوعاتی گرد هم می آیند تا مخالفت خود را با “قانون محافظت از آمریکایی ها در برابر برنامه های کاربردی کنترل شده توسط دشمنان خارجی” در انتظار تصویب لایحه سرکوب TikTok در مجلس نمایندگان در کاپیتول هیل در واشنگتن، ایالات متحده، 12 مارس 2024 اعلام کنند.

کریگ هادسون | رویترز

اوفلیا نیکولز، معروف به “shoelover99” در TikTok، یکی از بسیاری از خالقان و تأثیرگذاران اینترنت است که زندگی او به طور ناگهانی در هرج و مرج بالقوه قرار گرفته است.

نیکولز که در آلاباما زندگی می کند، بیش از 12.5 میلیون دنبال کننده در TikTok دارد، برنامه ای که او برای ایجاد محتوای سبک زندگی از آن استفاده می کند و با لهجه عمیق جنوبی خود ناسزا می گوید. پست‌های او می‌تواند میلیون‌ها بازدیدکننده را جذب کند، و او بیشتر پول خود را از طریق مشارکت تبلیغاتی با برندهایی مانند هوم شف به دست می‌آورد.

اما پس از اقدام این هفته در واشنگتن دی سی، نیکولز نمی‌داند که چه اتفاقی می‌افتد.

روز چهارشنبه، پرزیدنت بایدن لایحه‌ای را امضا کرد که به موجب آن TikTok مجبور می‌شود خود را از شرکت مادر چینی ByteDance واگذار کند، در غیر این صورت با ممنوعیت ملی مواجه خواهد شد. این قانون روز سه شنبه به همراه یک بسته کمک چند میلیارد دلاری برای اسرائیل، اوکراین و تایوان به تصویب رسید.

نیکولز قبل از امضای لایحه به CNBC گفت: «TikTok به کسب‌وکارهای کوچک و سازندگان اجازه می‌دهد تا افراد خود را در جامعه خود پیدا کنند. “این به همه فرصتی می دهد تا خانواده خود را به گونه ای تامین کنند که ممکن است قبلا هرگز برای خانواده خود فراهم نکرده باشند. زندگی مردم را تغییر داد.”

این ممنوعیت ممکن است سال ها طول بکشد و TikTok احتمالاً آن را در دادگاه به چالش می کشد. اما در این میان، ابهامات زیادی وجود دارد.

بر اساس مطالعه ای که توسط Oxford Economics که توسط TikTok پرداخت شده است، شرکت های کوچک و متوسطی که از TikTok استفاده می کنند، از 224000 شغل پشتیبانی می کنند. بر اساس این مطالعه، این کسب و کارها نزدیک به 15 میلیارد دلار درآمد ایجاد کردند و 24.2 میلیارد دلار به تولید ناخالص داخلی ایالات متحده در سال 2023 کمک کردند.

رئیس جمهور بایدن لایحه ای را امضا خواهد کرد که می تواند TikTok را ممنوع کند

نیکولز در سفری به کاپیتول به تعدادی دیگر از سازندگان TikTok پیوست تا علیه ممنوعیت احتمالی صحبت کند. او می خواست علیه آن صحبت کند و به قانونگذاران توضیح دهد که چگونه تجارت خود را با استفاده از این برنامه اداره می کند. نیکولز گفت TikTok از او نخواسته که به اعتراض بپیوندد.

نیکولز گفت: “شما حقوق متمم اول قانون اساسی را از ما می گیرید.” “مردم نمی فهمند. این یک جامعه است. این یک خانواده است. هر چیزی که دوست دارید یا هر چیزی که شما را به لبخند می اندازد، شخصی را در برنامه پیدا خواهید کرد که این کار را نیز انجام دهد.”

بر اساس نظرسنجی CNBC All America در ماه مارس، 47 درصد از پاسخ دهندگان از ممنوعیت یا فروش حمایت کردند، در حالی که کمی بیش از 30 درصد با ممنوعیت مخالفت کردند.

TikTok دارای بیش از 585000 پست است که اکثراً ویدیوها با هشتگ های #KeepTikTok و #SaveTikTok هستند که کاربران آشکارا با این ممنوعیت مخالفت می کنند. بسیاری از نظرات نقش مهم TikTok در ارائه سرگرمی های آنلاین را برجسته می کنند، در حالی که برخی دیگر خواستار حفظ پلت فرم فعلی هستند که برای معیشت آنها بسیار مهم است.

این تلاش به دنبال یک استراتژی بازاریابی 7 میلیون دلاری توسط ByteDance برای بسیج مخالفان آمریکایی با این ممنوعیت است. تاکتیک‌ها از ویدئوهای شهادت صمیمانه از Shaw Zichu، مدیرعامل TikTok گرفته تا بنرهای درون برنامه‌ای که از کاربران می‌خواهند با سناتور خود تماس بگیرند و حتی اعتراض‌های فیزیکی که در خارج از کاپیتول برگزار می‌شود، متغیر است.

پس از اینکه بایدن این لایحه را در روز چهارشنبه امضا کرد، TikTok این اقدام را خلاف قانون اساسی خواند و گفت که این قانون را در دادگاه به چالش می کشد.

این شرکت در بیانیه ای اعلام کرد: ما معتقدیم که حقایق و قانون به وضوح طرف ماست و در نهایت پیروز خواهیم شد. در X منتشر کنید. این ممنوعیت هفت میلیون کسب و کار را نابود خواهد کرد و 170 میلیون آمریکایی را ساکت خواهد کرد.

قانون‌گذاران مدت‌هاست که استدلال می‌کنند که TikTok تهدیدی برای امنیت ملی ایالات متحده است به این دلیل که دولت چین می‌تواند از داده‌های TikTok برای جاسوسی از کاربران آمریکایی و انتشار اطلاعات نادرست و تئوری‌های توطئه استفاده کند.

“شما هنوز می توانید به جلو حرکت کنید”

سناتور Markwayne Mullin، R-Afr.، در “آخرین تماس” CNBC در روز سه شنبه گفت که این قانون یک ممنوعیت نیست، بلکه صرفاً یک الزام است که TikTok از ByteDance جدا شود.

مولین گفت: “شما هنوز می توانید سکو را حفظ کنید، هنوز هم می توانید به جلو حرکت کنید.” اما حزب کمونیست چین از الگوریتمی که برای ByteDance، TikTok و سرورهایی که استفاده می‌کنند استفاده می‌کند تا بتواند تبلیغات خود را انجام دهد.»

سازندگان و تأثیرگذاران TikTok که به دور از قلمرو سیاست زندگی می کنند، نگرانی کاملاً متفاوتی دارند.

بسیاری از کاربران این اپلیکیشن به سختی می‌توانند مخاطبان مشابهی را در پلتفرم‌های دیگر جذب کنند. سازندگان می‌گویند که هر پلتفرم متفاوت است، با مخاطبان و علایق خاص خود، و الگوریتم TikTok یافتن ویدیوهای خود را برای مخاطبان بزرگ‌تر آسان‌تر می‌کند.

W. Shpehar، مجری برنامه Under the Desk News، یک برنامه خبری کوتاه با بیش از 3 میلیون دنبال کننده، گفت: “مردم می گویند، “اگر ما TikTok را تعطیل کنیم، شما را تا Meta دنبال می کنند” که این درست نیست.” TikTok در مصاحبه ای با CNBC گفت. و این برای بسیاری از مردم صدق نمی کند. در غیر این صورت، ما این کار را می کردیم.

شو زی چو، مدیر عامل TikTok، در 14 مارس 2024 در واشنگتن دی سی در خارج از دفتر سناتور جان فترمن (D-PA) در ساختمان اداری سنا راسل با خبرنگاران صحبت می کند. مجلس نمایندگان به ممنوعیت TikTok در ایالات متحده رأی داده است، مگر اینکه شرکت مادر چینی ByteDance این برنامه ویدیویی محبوب را ظرف شش ماه آینده بفروشد.

آنا پولساز | گتی ایماژ

TikTok راه‌های مختلفی را برای کسب درآمد ارائه می‌کند، از جمله یک برنامه خلاقانه که برای پاداش دادن به ویدیوهای محبوب طولانی‌تر از یک دقیقه طراحی شده است. علاوه بر این، سازندگان می توانند از طریق مشارکت با برند، فروش وابسته از طریق فروشگاه TikTok و دریافت «هدایای» مجازی از طرفداران در طول پخش زنده، درآمد کسب کنند.

پلتفرم‌های رقیب سعی کرده‌اند تا کاربران را تشویق کنند تا ویدیوهای کوتاه خود را در پلتفرم‌های خود منتشر کنند. سال گذشته، YouTube Shorts برنامه کسب درآمد خود را تغییر داد و 45٪ از درآمد تبلیغات را در چندین پست به کاربران ارائه داد. با این حال، کاربران گفتند که پرداخت ها به اندازه ویدیوهای طولانی تر نیست.

اسپهار گفت: «فرهنگ هر پلتفرم متفاوت است. «الگوریتم تشخیص متفاوت است. اشباع متفاوت است. تلاش برای نفوذ به یوتیوب بسیار دشوار است زیرا این بازار بسیار اشباع شده است.”

در جاهای دیگر نیز دشوارتر شده است. سال گذشته، متا برنامه پولی خود را برای سازندگان ویدیوهای کوتاه در اینستاگرام و فیسبوک تعطیل کرد. سازندگان شکایت داشتند که در حالی که صدها هزار بازدید از برنامه دریافت می کردند، هیچ کاری انجام نمی دادند. با این حال، آدام موسری، مدیرعامل اینستاگرام اشاره کرد که این برنامه ممکن است در سال 2024 بازگردد.

تونی یون، یک جراح پلاستیک با 8.4 میلیون دنبال کننده در TikTok، گفت که یافتن مخاطبان زیادی دشوار است. ویدیوهای او در مورد همه چیز، از کاهش وزن و جراحی پلاستیک گرفته تا کلیپ های خنده دار در مورد نشستن در ترافیک، اغلب صدها هزار بازدید می کند.

یون گفت: «من عمداً تنوع ایجاد کردم، فقط به این دلیل که به عنوان یک فرد تجاری، می‌دانم چه کاری باید انجام دهید. “اما همه این کار را نکردند.”

یون اضافه کرد که بخشی از عصبانیت او در مورد لایحه TikTok به این دلیل است که “افرادی هستند که صدای بسیار کمتری نسبت به من دارند و اگر این اتفاق بیفتد واقعاً آسیب خواهند دید.”

تماشا کردن: سناتور مارکوین مولین در مورد تصویب ممنوعیت Tiktok صحبت می کند

سناتور مارکوین مولین درباره پیشبرد لایحه برای فروش اجباری TikTok صحبت می کند



دیدگاهتان را بنویسید