درآمدهای متا (META) سه ماهه اول 2024


مارک زاکربرگ، مدیر عامل متا، در جلسه استماع کمیته قضایی سنا با عنوان “فناوری بزرگ و بحران بهره کشی جنسی آنلاین از کودکان” در ساختمان دیرکسن در روز چهارشنبه، 31 ژانویه 2024 شهادت می دهد.

تام ویلیامز | CQ-Roll Call, Inc. | گتی ایماژ

متا سهام در معاملات طولانی روز چهارشنبه پس از انتشار یک پیش بینی نرم از سوی شرکت که نتایج بهتر از حد انتظار سه ماهه اول را تحت الشعاع قرار داد، سقوط کرد.

این اعداد کلیدی هستند:

  • سود هر سهم: 4.71 دلار به ازای هر سهم در مقابل 4.32 دلار به ازای هر سهم مورد انتظار LSEG
  • درآمد: ۳۶.۴۶ میلیارد دلار در مقابل ۳۶.۱۶ میلیارد دلار مورد انتظار LSEG

درآمد 27 درصدی از 28.65 میلیارد دلار در مدت مشابه سال قبل افزایش یافت که سریع ترین نرخ رشد در هر سه ماهه از سال 2021 است. درآمد خالص بیش از دو برابر شد و از 5.71 میلیارد دلار یا 2.20 دلار به ازای هر سهم به 12.37 میلیارد دلار یا 4.71 دلار در هر سهم رسید. یک سال پیش.

یکی از دلایل افزایش درآمد خالص این است که در حالی که رشد درآمد تسریع شده است، هزینه های فروش و بازاریابی در سه ماهه نسبت به سال گذشته 16 درصد کاهش یافته است.

متا گفت که انتظار دارد درآمد سه ماهه دوم 36.5 تا 39 میلیارد دلار باشد. نقطه میانی این محدوده، 37.75 میلیارد دلار، نشان دهنده رشد 18 درصدی نسبت به سال گذشته و کمتر از میانگین برآورد تحلیلگران است. 38.3 میلیارد دلار

این شرکت دیگر کاربران فعال روزانه و کاربران فعال ماهانه را گزارش نمی دهد. اکنون رقمی را برای آنچه که «افراد فعال روزانه مبتنی بر خانواده» می نامد ارائه می دهد. در مارس 2024، این رقم 3.24 میلیارد بود که 7 درصد بیشتر از یک سال قبل است.

متا به دلیل بهبود عملکرد مالی در سه ماهه اخیر انتظارات سرمایه گذاران را افزایش داده است و جای کمی برای خطا باقی گذاشته است. سهام امسال پس از تقریباً سه برابر شدن در سال گذشته، حدود 40 درصد افزایش یافته است. در فوریه 2023، مارک زاکربرگ، مدیرعامل، به سرمایه‌گذاران گفت که این سال «سال عملکرد» خواهد بود و جرقه‌ای برای این رالی شد.

در آن زمان، زاکربرگ گفت که این شرکت در حذف پروژه‌های غیرضروری و مبارزه با نفخ، کار بهتری انجام می‌دهد، که به متا کمک می‌کند تا به یک سازمان قوی‌تر و چابک‌تر تبدیل شود. این شرکت در نیمه اول سال 2023 حدود 21000 شغل را تعدیل کرده است و زاکربرگ در فوریه امسال گفت که این استخدام ها “نسبتاً در مقایسه با آنچه که در طول تاریخ انجام می دادیم بسیار کم خواهد بود.”

تعداد پرسنل در سه ماهه اول نسبت به سال قبل 10 درصد کاهش یافت و به 69329 نفر رسید.

متا گفت: هزینه‌های سرمایه‌ای برای سال 2024 بین 35 تا 40 میلیارد دلار خواهد بود که از پیش‌بینی قبلی 30 میلیارد دلاری به 37 میلیارد دلار افزایش می‌یابد.

بخش Meta Reality Labs که محل نگهداری سخت افزار و نرم افزار این شرکت برای توسعه دنیای متا نوپا است، همچنان ضرر می کند. Reality Labs فروش 440 میلیون دلاری را برای سه ماهه و ضرر 3.85 میلیارد دلاری را گزارش کرد.

تحلیلگران انتظار داشتند که این واحد در سه ماهه 4.31 میلیارد دلار زیان عملیاتی داشته باشد، بیش از 42 میلیارد دلاری که از پایان سال 2020 از دست داده است.

مدیران اجرایی نتایج شرکت را طی تماسی با تحلیلگران در ساعت 5:00 عصر به وقت شرقی بررسی خواهند کرد.

این موارد انحصاری CNBC PRO را از دست ندهید

برنت تیل از Jefferies می‌گوید متا دلارهای تبلیغاتی بیشتری نسبت به رقبا دریافت خواهد کرد

دیدگاهتان را بنویسید