MG Motor India: ورود تسلای ایلان ماسک به بازار خودروهای الکتریکی هند «خبر خوب» است


MG Motor India می گوید که ورود تسلا به بازار خودروهای الکتریکی هند مورد استقبال قرار خواهد گرفت

بخش خودروهای برقی هند هنوز فاقد رقابت است، اما خودروسازان بین المللی از ورود استقبال می کنند تسلا راجیو چابا، مدیرعامل ام‌جی موتور هند گفت که زمین بازی را مساوی خواهد کرد.

«در حال حاضر رقابت محدود است. Chaba Sri Jegarajah از CNBC در گوروگرام هند گفت: مقدار هنوز محدود است زیرا مصرف کنندگان انتخاب قانع کننده ای ندارند.

طبق گزارش Bain & Company، خودروهای الکتریکی حدود 5 درصد از بخش خودروسازی هند را تشکیل می دهند.

چابا گفت که هدف دولت هند برای فروش 30 درصدی خودروهای برقی تا سال 2030 “در حال حاضر طولانی به نظر می رسد”. خودروسازان

“اگر هند به عنوان یک بازار توجه را به خود جلب کند، بازیگران و سرمایه گذاری های بیشتری وارد خواهند شد. [Tesla] قطعا به رشد اکوسیستم کمک خواهد کرد و برخی از مصرف کنندگان به دنبال آن خواهند بود.”

ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا، سفر برنامه ریزی شده خود به هند را در این هفته به تعویق انداخته است، جایی که قرار بود با نخست وزیر نارندرا مودی، نخست وزیر این کشور دیدار کند و دلیل آن «تعهدات سنگین» تسلا است.

آناتولی آناتولی گتی ایماژ

همین ماه گذشته، دولت اعلام کرد که در صورت رعایت برخی الزامات توسط خودروسازان، تعرفه واردات برخی خودروهای برقی تا 15 درصد کاهش می یابد. به گزارش رویترز، هند در حال حاضر مالیات وارداتی 70 یا 100 درصدی را بر خودروهای الکتریکی خارجی اعمال می کند.

بر اساس سیاست جدید هند، خودروسازانی که حداقل 500 میلیون دلار سرمایه گذاری کنند و ظرف سه سال در هند تاسیسات تولیدی راه اندازی کنند، واجد شرایط واردات حداکثر 8000 خودروی الکتریکی به ارزش 35000 دلار یا بیشتر در سال با نرخ مالیات کمتر خواهند بود.

این اقدام خبر خوبی برای تسلا است که تلاش می کند وارد بازار هند شود و سال ها برای کاهش تعرفه واردات لابی کرده است.

گفته می شود خودروسازان داخلی مانند تاتا موتورز، ماهیندرا و ماهیندرا و ماروتی سوزوکی پیش از این ابراز نگرانی کرده اند.

او همچنین گفت: «من می‌خواهم بازیکنان بیشتری با انتخاب‌های بیشتر و بیشتر وارد شوند. زیرا این فرصت را به مصرف کننده می دهد تا گزینه های مختلف را ببیند و به سراغ آنها برود. و با هم، ما همچنین به مشتریان آموزش خواهیم داد و مشکلات و برخی “افسانه ها” را حل خواهیم کرد.

تسلا واقعاً خوش آمدید. این برای صنعت، خبر خوب برای کشور و خبر خوبی برای بازیکنان جدی مانند ما خواهد بود.”

ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا، قبلا گفته بود که “به‌طور باورنکردنی درباره آینده هند هیجان‌زده است” و افزود که این کشور “امیدبخش‌تر از هر کشور بزرگی در جهان است”.

با این حال، سرمایه گذاری در این کشور جنوب آسیا ممکن است در حال حاضر اولویت تسلا نباشد.

مشک سفر برنامه ریزی شده را به تعویق انداخت این هفته به هند سفر کرد، جایی که قرار بود با نخست وزیر نارندرا مودی دیدار کند و دلیل عدم امکان حضورش در آن، «تعهدات سنگین تسلا» را ذکر کرد.

هفته گذشته، چندین گزارش رسانه ای اعلام کردند که انتظار می رود ماسک سرمایه گذاری 2 تا 3 میلیارد دلاری در هند را برای ساخت یک کارخانه جدید اعلام کند. به گزارش رویترز، تسلا همچنین از قبل شروع به جستجوی نمایشگاه‌هایی در دهلی نو و بمبئی کرده است.

نخست وزیر هند، نارندرا مودی، در 20 ژوئن 2023 با ایلان ماسک در ایالات متحده ملاقات کرد.

دفتر اطلاعات مطبوعاتی هند | خبرگزاری آنادولو | گتی ایماژ

این سازنده خودروهای برقی در روز سه‌شنبه از کاهش ۹ درصدی درآمد سه‌ماهه اول خود خبر داد که بزرگترین کاهش آن از سال ۲۰۱۲ است. اما پس از اینکه ماسک به سرمایه گذاران گفت که تولید مدل های جدید و ارزان تر خودروهای الکتریکی می تواند از اوایل سال آینده آغاز شود، سهام بیش از 11 درصد افزایش یافت.

این کشور همچنین اخیراً قیمت ها را در برخی از بازارهای کلیدی خود از جمله ایالات متحده، چین و آلمان کاهش داده است، زیرا با کاهش فروش و افزایش رقابت خودروهای برقی چینی مبارزه می کند.

چابا همچنین تاکید کرد که تقاضا برای وسایل نقلیه الکتریکی در هند ممکن است ضعیف باقی بماند زیرا اعتماد به انتقال به وسایل نقلیه الکتریکی به دلیل زیرساخت‌های شارژ ناکافی کاهش یافته است.

وی هشدار داد: “هیچ کشوری نمی تواند بگوید از نظر زیرساخت ها به موفقیت رسیده است، ممکن است 20 سال طول بکشد تا به آنجا برسیم.” ما برد خوبی را در وسایل نقلیه الکتریکی خود ارائه می دهیم، بنابراین مشتریان بسیار بسیار خوشحال هستند، اما هنوز راه زیادی در پیش داریم.



دیدگاهتان را بنویسید