آلفابت قصد دارد نتایج سه ماهه اول را پس از بسته شدن بازار گزارش کند


ساندار پیچای، مدیرعامل گوگل و آلفابت، در کنفرانس اندیشکده بروگل در بروکسل، بلژیک، در 20 ژانویه 2020، در مورد هوش مصنوعی صحبت می کند.

ایو هرمان | رویترز

الفبا برای گزارش سود سه ماهه اول پس از تماس در روز پنجشنبه.

در اینجا چیزی است که تحلیلگران انتظار دارند.

  • سود هر سهم: طبق گفته LSEG 1.51 دلار.
  • درآمد: بر اساس گزارش LSEG، 78.59 میلیارد دلار.
  • درآمد تبلیغات YouTubeبراساس StreetAccount، 7.72 میلیارد دلار.
  • درآمد Google Cloud: براساس StreetAccount، 9.35 میلیارد دلار.
  • هزینه جمع آوری ترافیک (TAC)طبق گفته StreetAccount، 12.74 میلیارد دلار.

وال استریت انتظار دارد که آلفابت برای دومین سه ماهه متوالی رشد درآمد سالانه خود را در دوره نوجوانی گزارش دهد. در حالی که این نشان دهنده شتاب نسبت به فصل های گذشته است، اما این اعداد با برخی از ضعیف ترین گزارش های ثبت شده گوگل مقایسه می شود.

رونق هوش مصنوعی مولد، گوگل را وادار کرده است که تغییر رفتار مصرف کنندگان را از نظر نحوه دسترسی آنها به اطلاعات آنلاین در نظر بگیرد و شرکت را وادار کرد تا مطمئن شود که با OpenAI و همگام است. مایکروسافت در توسعه فناوری ها و ویژگی های جدید.

گوگل در حال سازماندهی مجدد است تا سعی کند از رقابت تسلیحاتی هوش مصنوعی جلوتر بماند، زیرا کاربران بیشتری از جستجوی سنتی اینترنتی دور می شوند.

در ماه فوریه، گوگل تولید کننده تصویر هوش مصنوعی خود را معرفی کرد که پس از کشف نادرستی توسط کاربران که در فضای مجازی منتشر شد، شرکت آن را متوقف کرد. این حادثه به دنبال یک سری دیگر از شکست‌های راه‌اندازی محصول در تلاش‌های گوگل برای عرضه ابزارها و خدمات رخ داد.

Prabhakar Raghavan، معاون ارشد که بر جستجو در گوگل نظارت دارد، ماه گذشته به کارمندان گفت که نیاز به سرمایه گذاری سریع در هوش مصنوعی بازار را تغییر داده است و آنها باید سریعتر حرکت کنند.

رغوان در نشست همگانی که صوت آن در اختیار CNBC قرار گرفت، گفت: «ما در یک واقعیت هزینه جدید هستیم. او اضافه کرد که به لطف هوش مصنوعی مولد، این شرکت “خیلی بیشتری را برای خودروها خرج می کند.” رشد ارگانیک در حال کند شدن است و تعداد دستگاه های جدیدی که وارد جهان می شوند «آنچه قبلا بود نیست».

راغوان، که سازماندهی مجدد بخش جستجو را رهبری کرد و از لیز رید کهنه کار شرکت به عنوان رئیس جستجو نام برد و به او گزارش داد، گفت: سه ماهه اول سال شامل “بالا و پایین ترین سطح” بود.

رقیب تبلیغات آنلاین متا روز چهارشنبه نتایج سه ماهه اول را گزارش کرد. در حالی که درآمد و سود از برآوردها پیشی گرفت، سهام در معاملات پس از ساعت کاری به دلیل پیش بینی های ضعیف تر از حد انتظار و تعهد مدیرعامل مارک زاکربرگ به مقدار قابل توجهی از سرمایه گذاری مداوم که عمدتاً بر هوش مصنوعی متمرکز بود، سقوط کرد.

گوگل ویژگی های جستجوی هوش مصنوعی مولد بیشتری را در سه ماهه اضافه کرد و Circle to Search را راه اندازی کرد که کلمات یا تصاویر برجسته شده را از یک اسکرین شات می گیرد و آنها را در جستجوی گوگل رونویسی می کند. Gizmodo آن را “بهترین ویژگی جدید اندروید در چند سال اخیر” نامید.

کاهش هزینه ها و اخراج کارکنان نیز در طول سه ماهه ادامه یافت. سی‌ان‌بی‌سی گزارش می‌دهد، روث پورات، مدیر مالی گوگل، به تیم‌های مالی شرکت گفته است که گروه‌های آن‌ها در انتظار بازسازی هستند، از جمله جابجایی به کشورهای دیگر و کاهش مشاغل.

آخرین کاهش‌ها در پی تلاش گسترده‌تر گوگل برای تنظیم مجدد نیروی کار و منابع خود برای تطبیق با سرمایه‌گذاری‌های بیشتر در فناوری‌های جدید مانند هوش مصنوعی، با کاهش رشد تبلیغات، صورت می‌گیرد. در ژانویه، ساندار پیچای، مدیر عامل شرکت به کارمندان گفت که انتظار می رود در سال 2024 تعداد بیشتری از مشاغل را کاهش دهند، اما او مشخص نکرد که کدام تیم ها تحت تأثیر قرار خواهند گرفت.

گوگل همچنین در این سه ماهه با اختلافات داخلی مواجه شد و کارمندان آشکارا به قرارداد ابری این شرکت با دولت اسرائیل به نام Project Nimbus اعتراض کردند. در نتیجه این شرکت بیش از 30 کارمند را که گفته می شد در اعتراضات داخلی دست داشتند اخراج کرد.

این موارد انحصاری CNBC PRO را از دست ندهید

  • در اینجا بزرگترین تماس‌های تحلیلگران پنج‌شنبه آمده است: Nvidia، Meta، Tesla، IBM، UPS، Five Below، Amazon، TJX Companies و غیره
  • به گفته متخصصان در اینجا جایی است که در حال حاضر یک میلیون دلار سرمایه گذاری کنید
  • انویدیا را فراموش کنید: مورگان استنلی می گوید تراشه هوش مصنوعی اینتل 3 سهام جهانی را تقویت می کند
  • بانک آمریکا می‌گوید: این 5 سهام، با افزایش مراکز داده و دو برابر شدن تقاضای برق، انقلاب هوش مصنوعی را هدایت خواهند کرد.
  • راهنمای سود: راهنمای معاملاتی شما برای یک هفته عظیم گزارش از جمله پلتفرم های متا
مدیرعامل می گوید گوگل در حال تغییر فرهنگ است

دیدگاهتان را بنویسید