برند خودروهای برقی لوکس Zeekr که توسط جیلی پشتیبانی می‌شود، می‌گوید که در حال شکست دادن تسلا در بخش‌هایی از چین است


ماشین الکتریکی Zeekr 001 در نمایشگاه خدمات پکن در 31 آگوست 2023 به تصویر کشیده شده است.

سرویس چین نیوز | سرویس چین نیوز | گتی ایماژ

پکن – برند خودروی برقی چینی Zeekr بیش از این تعداد خودرو می فروشد تسلا اندی آن، مدیرعامل Zeekr روز چهارشنبه به CNBC گفت: در بخش هایی از چین و قصد دارد امسال به اروپا و آمریکای لاتین گسترش یابد.

افزایش فروش پس از آن اتفاق افتاد که خودروساز ایلان ماسک بزرگترین کاهش درآمد سه ماهه جهانی خود از سال 2012 را گزارش کرد.

در برخی مناطق، ما قبلاً از فروش تسلا پیشی گرفته ایم. شکاف فروش ما با تسلا همچنان در حال کاهش است.

در سه هفته اول آوریل، Zeekr 500 خودرو بیشتر از تسلا در استان ژجیانگ، جایی که Zeekr و شرکت مادرش جیلی در آن مستقر هستند، فروخت. زیکر همچنین تسلا را در استان آنهویی، نزدیک شانگهای، و گوانگشی، یک منطقه خودمختار در جنوب چین، کنار زد.

این را داده های Zeekr نشان می دهد. تسلا بلافاصله به درخواست برای اظهار نظر پاسخ نداد.

به گزارش سایت اطلاع رسانی مصرف کننده Autohome، مدل Y تسلا با نگاهی به خودروهای برقی تنها با باتری با حداقل قیمت 200000 یوان (28169 دلار) همچنان رتبه اول را در چین برای سه ماه اول سال حفظ کرده است.

رشد سریع خودروهای برقی چینی BYD

BYD داده ها نشان می دهد که مدل ها در رتبه های دوم و سوم قرار گرفتند و تسلا مدل 3 در رتبه چهارم قرار گرفت. بر اساس داده ها، سدان های Zeekr 001 و 007 به ترتیب در رتبه های یازدهم و دوازدهم قرار گرفتند. خودروی برقی چند منظوره 009 این شرکت نیز در بازه قیمتی 500000 یوان به بالا در بین پنج خودروی پرفروش برتر قرار دارد.

شیائومیقیمت سدان الکتریکی جدید SU7 از 215900 یوان شروع می شود که کمی بیشتر از 007 Zeekr است، اما کمتر از مدل 3 تسلا است.

هنگامی که از آن در مورد عرضه خودرو شیائومی پرسیده شد، Ahn از اظهار نظر در مورد رقیب خودداری کرد. اما او گفت که این دو شرکت در استراتژی، فرهنگ و منابع متفاوت هستند.

Ahn گفت: در نمایشگاه خودرو پکن که از پنجشنبه آغاز می شود، Zeekr یک طراحی جدید خودرو را به نمایش می گذارد که به مصرف کنندگان 10 تا 20 درصد فضای داخلی بیشتری نسبت به خودروهای مشابه می دهد.

وی با اشاره به اینکه فضای جدید به خانواده ها امکان بازی یا لذت بردن از یک وعده غذایی را می دهد، گفت: خودروی آینده یک وسیله حمل و نقل ساده نیست، بلکه مرکز تحرک هوشمند است.

وی گفت: تولید چنین خودرویی تا پایان سال جاری آغاز می شود.

گسترش فراتر از چین

Ahn گفت که امسال، Zeekr انتظار دارد فروش خارج از کشور باعث افزایش درآمد کل شود. او گفت که این شرکت در سوئد و هلند می فروشد و قصد دارد امسال فروش خود را در شش تا هشت کشور اروپایی دیگر آغاز کند.

Ahn بدون اشاره به جزئیات گفت، در آمریکای لاتین، Zeekr “به طور فعال در حال گسترش است.”

او گفت که این شرکت همچنین در حال توسعه وسایل نقلیه با فرمان راست است و قصد دارد به زودی فروش خود را در هنگ کنگ و ماکائو در سال جاری و پس از آن سنگاپور آغاز کند.

بسیاری از شرکت‌های چینی که خودروهای الکتریکی را در بازار داخلی به شدت رقابتی توسعه می‌دهند، به خارج از کشور نگاه می‌کنند، زیرا کشورهای بزرگ ترغیب به دور شدن از خودروهای سنتی سوخت‌رسان می‌شوند. رشد سریع شرکت‌های خودروهای برقی چینی همچنین اتحادیه اروپا و ایالات متحده را بر آن داشته تا اقداماتی را برای محافظت از صنایع خودروسازی خود در نظر بگیرند.

هنگامی که از Ahn درباره برنامه‌هایی برای ساخت کارخانه‌ها در بازارهای خارج از کشور پرسیده شد، گفت Zikr “فعالانه در حال کاوش است” اما نمی‌تواند جزئیات را به اشتراک بگذارد. وی گفت: اکنون دوره اکتشاف است زیرا با مشاهده انواع عدم قطعیت ها در آینده، همه ما باید از قبل آمادگی کامل را داشته باشیم.

پشتیبانی طولانی مدت جیلی

Zeekr در چین تاسیس شد جیلی در سال 2021، که به برند اجازه می دهد از منابع گروه خودرو استفاده کند. جیلی مالک چندین برند از جمله برند سوئدی ولوو است که قبلاً متعلق به فورد موتور بود.

آهن که همچنین رئیس گروه هلدینگ جیلی و رئیس گروه خودروسازی جیلی است، گفت: برای موفقیت یک خودروساز در بلندمدت، استعداد، فناوری و سرمایه باید در هم تنیده شوند. او گفت که مزایای بازاریابی، طراحی یا تامین مالی به تنهایی کافی نیست که به یک شرکت اجازه دهد رقابتی باقی بماند.

در زمینه پایداری، زیکر گفت که طیف وسیعی از ابتکارات از انرژی خورشیدی کارخانه تا بازیافت خودرو، با روابط بلندمدت با تولیدکنندگان و شرکت‌های کالا را دارد.

Zeekr برای عرضه عمومی در بورس نیویورک ثبت نام کرده است، اما هنوز تاریخ عرضه را اعلام نکرده است. بر اساس وب سایت کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده، آخرین بار این دفترچه در 12 آوریل به روز شد.

هنگامی که از Ahn در مورد برنامه های IPO سؤال شد، از به اشتراک گذاشتن جزئیات خودداری کرد و گفت که در صورت مساعد بودن شرایط بازار، شرکت برای اهداف استراتژیک عمومی خواهد شد.

Ahn گفت: «این فقط برای تأمین مالی نیست. مهمتر از آن، این یک شکل از حاکمیت شرکتی برای توسعه جهانی و جهانی شدن Zeekr است.

وی خاطرنشان کرد که در حالی که Zeekr هنوز با زیان کار می کند، این شرکت دارای جریان نقدی کافی است و شرکت مادر آن جیلی در حال کسب درآمد است.

دیدگاهتان را بنویسید