برنشتاین: در صورت پیروزی مودی، بازارها با اصلاح مواجه خواهند شد


یک کارگر پرچم‌های حزب حاکم بهاراتیا جاناتا را که در 15 آوریل 2024، پیش از انتخابات عمومی آتی کشور روی میله پرچم در رایپور به نمایش گذاشته شده بود، تعمیر می‌کند.

ادریس محمد | Afp | گتی ایماژ

بازارهای سهام هند سال را در بالاترین حد خود آغاز کردند، که عمدتاً به دلیل خوش بینی های قبل از انتخابات تقویت شده بود، اما در حالی که این کشور به سمت انتخابات یک هفته ای پیش می رود، برنشتاین هشدار داد که ممکن است یک اصلاح بازار به دنبال داشته باشد.

بازیگران بازار برای پیروزی حزب حاکم بهاراتیا جاناتا، نخست وزیر نارندرا مودی، قیمت گذاری می کنند.

مودی که از سال 2014 به عنوان نخست وزیر خدمت کرده است، به عنوان یک نامزد بازار پسند تلقی می شود. تحت رهبری او، هند با تولید ناخالص داخلی 3.7 تریلیون دلار به پنجمین اقتصاد بزرگ جهان تبدیل شد و اکنون در نظر دارد تا سال 2027 به سومین اقتصاد بزرگ جهان تبدیل شود.

معیار هند شاخص Nifty 50 پس از رشد بیش از 20 درصدی در سال 2023 که هشتمین سال متوالی رشد بود، امسال 3 درصد افزایش یافت.

با این حال، در بحبوحه مسائل ژئوپلیتیکی مانند تشدید تنش ها در خاورمیانه که بازارهای جهانی را متلاطم کرده است، شاخص حدود 1.7 درصد از رکورد اخیر خود در پایان در 11 آوریل کاهش یافت.

ونوگوپال گاره و نیکیل آرلا، تحلیلگران برنشتاین در یادداشتی به مشتریان گفتند: «خوشحالی انتخاباتی در حال افزایش است زیرا انتظارات از پیش تعیین شده از جانشینی قدرت با ائتلاف حزب حاکم که احتمالاً بیش از 400 کرسی به دست آورده است، بیشتر می شود.

انتخابات سراسری 2024 هند از روز جمعه در حالی آغاز شد که رای دهندگان در بزرگترین انتخابات دموکراتیک جهان به پای صندوق های رای رفتند تا تصمیم بگیرند که آیا مودی برای سومین دوره ریاست جمهوری دست می یابد یا خیر..

حدود یک میلیارد واجد شرایط رای دادن تصمیم خواهند گرفت که چه کسی 543 کرسی لوک سبها، مجلس سفلی پارلمان هند را پر کند. حزب یا ائتلافی که حداقل 272 رای کسب کند، دولت را تشکیل خواهد داد.

یک اصلاح ممکن است “قریب الوقوع” باشد

به گفته تحلیلگران، با توجه به “انتظارات سرسام آور” از یک مأموریت قوی از سوی BJP و ائتلاف آن، “حتی تکرار عملکرد تاریخی سال 2019 ممکن است این بار کافی نباشد.”

بر اساس تحلیل آنها، بازارها در حال حاضر قیمتی نزدیک به 350 یا نزدیک به 400 برای ائتلاف NDA داشته اند.

اگر BJP 300+ کرسی و ائتلاف گسترده تر NDA 350+ را به دست آورد، “اصلاح اجتناب ناپذیر است و بازارهایی که صرفاً به دنبال دلیلی برای سقوط هستند ممکن است نسبت به احساساتی که ممکن است اهمیت منطقی نداشته باشند واکنش بیش از حد نشان دهند.”

انتخابات در هند: رای دهندگان درباره موضوعات کلیدی بحث می کنند

این شرکت کارگزاری استدلال کرد که 300 کرسی و بالاتر به این معنی است که حزب حاکم همچنان اکثریت مطلق را در مجلس پایین خواهد داشت و تداوم قدرت وجود خواهد داشت.

تحلیلگران خاطرنشان کردند: «با این وجود، این به عنوان یک نتیجه «زیر اجماع» تلقی خواهد شد و نمی توان واکنش را رد کرد. این می تواند در نهایت به شور و هیجان بازار در طول سال پایان دهد.

دیدگاهتان را بنویسید