تامین کننده انویدیا SK Hynix ضرر سه ماهه اول تقاضای هوش مصنوعی را جبران می کند


علامت SK Hynix Inc. در دفتر این شرکت در Seongnam، کره جنوبی در روز دوشنبه، 22 آوریل 2024. SK Hynix قرار است اعداد درآمد خود را در 25 آوریل منتشر کند. عکاس: Songjun Cho/Bloomberg از طریق Getty Images

بلومبرگ | بلومبرگ | گتی ایماژ

SK Hynix، سازنده تراشه های حافظه کره جنوبی، روز پنجشنبه سود خالص 1.92 تریلیون وون کره جنوبی (1.39 میلیارد دلار) در سه ماهه اول را گزارش کرد که 2.58 تریلیون وون زیان گزارش شده در مدت مشابه سال گذشته را معکوس کرد.

داده های LSEG نشان داد که این اولین سود مثبت ثبت شده از سه ماهه سوم سال 2022 است. SK Hynix برای پنج فصل متوالی به دلیل رکود در بازار تراشه های حافظه ضرر خالص داشته است.

درآمد در سه ماهه اول 12.43 تریلیون وون بود که نسبت به سال گذشته 144 درصد افزایش داشت. به گفته LSEG، این بالاترین درآمد از سه ماهه دوم سال 2022 است.

SK Hynix عملکرد قوی را به “افزایش فروش محصولات سرور هوش مصنوعی، پشتیبانی شده توسط رهبری در فناوری حافظه هوش مصنوعی، از جمله حافظه با پهنای باند بالا” و همچنین تلاش برای بهبود سودآوری نسبت داد.

SK Hynix دومین تولید کننده بزرگ تراشه های حافظه در جهان پس از Samsung Electronics است و تراشه های حافظه با پهنای باند بالا که چیپست های هوش مصنوعی را برای شرکت هایی مانند Nvidia.

تقاضای انفجاری برای چیپست‌های هوش مصنوعی به بازار تراشه‌های حافظه پیشرفته دامن زده است و به نفع بازیکنانی مانند SK Hynix و Samsung Electronics است.

مدل‌های زبان بزرگ مانند ChatGPT، که منجر به افزایش چشمگیر پذیرش هوش مصنوعی شده‌اند، به تعداد زیادی تراشه‌های حافظه با کارایی بالا نیاز دارند، زیرا این تراشه‌ها به این مدل‌ها اجازه می‌دهند تا جزئیات مکالمات گذشته و ترجیحات کاربر را برای ایجاد پاسخ‌هایی شبیه به انسان به خاطر بسپارند.

برای پاسخگویی به تقاضا برای حافظه هوش مصنوعی، این شرکت اعلام کرد که قصد دارد محموله های HBM3E، آخرین نسل حافظه با پهنای باند بالا برای هوش مصنوعی را افزایش دهد. SK Hynix گفت که امسال نیز محصولات 32 گیگابایتی Double Data Rate 5 را معرفی خواهد کرد تا رهبری خود را در بازار DRAM سرورهای با ظرفیت بالا تقویت کند.

مت برایسون از Wedbush در مورد فضای تراشه هوش مصنوعی صحبت می کند

مدیر مالی کیم وو هیون گفت: ما به کار برای بهبود نتایج مالی خود با ارائه بهترین محصولات در صنعت در زمان مناسب و حفظ تعهد خود نسبت به سودآوری ادامه خواهیم داد.

این شرکت پیش‌بینی می‌کند که بازار کلی حافظه در ماه‌های آینده به‌دلیل افزایش تقاضا برای حافظه‌های هوش مصنوعی رشد مداومی خواهد داشت، در حالی که بازار DRAM معمولی از نیمه دوم سال 2024 شروع به بهبود خواهد کرد.

تقاضای ناشی از بیماری همه گیر برای لوازم الکترونیکی مصرفی، شرکت ها را مجبور به ذخیره سازی تراشه های حافظه کرده است. اما عدم قطعیت‌های اقتصاد کلان مانند تورم، مصرف‌کنندگان را مجبور به کاهش خرید این گونه کالاهای مصرفی کرده است و تقاضا و قیمت تراشه‌های حافظه را کاهش داده است.

برای مقابله با موجودی اضافی، شرکت هایی مانند SK Hynix تولید تراشه های حافظه خود را کاهش داده اند.

سهام SK Hynix صبح پنجشنبه بیش از 4 درصد کاهش یافت، اگرچه در سال گذشته بیش از 100 درصد جهش کرده است.

جذب تقاضای هوش مصنوعی

این شرکت اخیراً اعلامیه هایی را برای پاسخگویی به تقاضا برای هوش مصنوعی اعلام کرده است.

این شرکت روز چهارشنبه گفت که قصد دارد یک کارخانه جدید در کره جنوبی با تاریخ تکمیل تخمینی نوامبر 2025 بسازد تا تولید نسل بعدی DRAM از جمله HBM را افزایش دهد تا تقاضای رو به رشد برای تراشه های هوش مصنوعی را برآورده کند.

SK Hynix گفت که کل سرمایه گذاری در دراز مدت بیش از 20 تریلیون وون خواهد بود.

SK Hynix همچنین با TSMC، بزرگترین سازنده تراشه قراردادی جهان، برای ایجاد تراشه های حافظه با پهنای باند بالا 4 و فناوری بسته بندی نسل بعدی کار می کند. انتظار می رود تولید انبوه تراشه های HBM4 در سال 2026 آغاز شود.

طبق بیانیه 19 آوریل، SK Hynix از فرآیندهای پیشرفته TSMC استفاده خواهد کرد.

دیدگاهتان را بنویسید