چگونه یک فروشگاه زنجیره ای 8 میلیون دلاری در سال راه اندازی کردم؟


گک تنگ پانگ در سال 2021 سوری هیلز بقالی را تأسیس کرد.

موفقیت به راحتی برای پانگ گک تنگ به دست نیامد.

این کارآفرین سریالی 35 ساله پنج تلاش تجاری ناموفق را پشت سر گذاشت تا اینکه تلاش های او برای ساختن یک فروشگاه زنجیره ای چند میلیون دلاری مواد غذایی در سنگاپور سرانجام نتیجه داد.

امروز، او بنیانگذار و مدیر عامل شرکت Surrey Hills Grocer است، یک برند خواربارفروشی و کافه با الهام از استرالیا با پنج مکان در سراسر سنگاپور.

بر اساس بیانیه شرکت تایید نشده که توسط CNBC Make It به اشتراک گذاشته شده است، کسب و کار آن در سال گذشته حدود 8 میلیون دلار فروش داشته است.

پانگ که در سنگاپور بزرگ شد، هرگز انتظار نداشت که یک کارآفرین شود.

فکر می کنم بیشتر مردم از جایی که من در زندگی هستم بسیار شگفت زده می شوند. من [was] همیشه کودک فراموش شده در میان جمعیت

پانگ گک تنگ

بنیانگذار و مدیر عامل سوری هیلز خواربارفروشی

مادرش، خانه دار و پدرش، مهندس، همیشه او را تشویق می کردند که راه سنتی موفقیت را دنبال کند: رفتن به دانشگاه و یافتن یک شغل ثابت.

این همان کاری بود که او انجام داد – اما خوشحال نبود.

من واقعاً ایده آموزش را نمی فهمم، بنابراین اساساً برای پاسخ دادن به مدرسه می روم [the] پانگ به CNBC Make It گفت.

“رویکرد من به مدرسه این است که این کاری است که باید انجام دهم، بنابراین فقط آن را انجام می دهم. این همان کاری است که والدینم از من می خواهند.

او شغل بانکی خود را ترک کرد

در سال 2008، پانگ به استرالیا نقل مکان کرد و در آنجا در دانشگاه تحصیل کرد.

او پس از فارغ التحصیلی با مدرک لیسانس در رشته مدیریت و بازاریابی از دانشگاه نیوکاسل، به عنوان یک بانکدار مشغول به کار شد اما احساس می کرد که محقق نشده است.

پانگ می‌گوید: «می‌دانستم تا زمانی که بازنشسته نشدم، این شغلی نیست که بتوانم انجام دهم. “من چنین چیزی دارم [where] اگر باور نکنم خیلی سخته [for me] برای انجام این وظیفه.”

در نهایت، او به‌طور تصادفی ایده‌های تجاری را شروع کرد تا با دوستان شروع کند، و در سال 2015، پانگ تصمیم گرفت شغل خود را به عنوان یک بانکدار رها کند و کارآفرینی را دنبال کند.

گشت و گذار در دنیای کارآفرینی

پانگ بین ترک کارش و راه‌اندازی خواربار فروشی سوری هیلز، پنج کسب‌وکار مختلف را راه‌اندازی کرد.

اولین آژانس مسافرتی بود که در آن تورهای دویدن را برگزار می کرد. به دنبال آن یک تجارت اجاره ملک، یک تجارت ساعت به نام Daybook Watches، یک شرکت آجر و آجر دانه به نام Surch، و سپس یک تجارت تحویل غذا در خانه دنبال شد.

متاسفانه، هیچ یک از این سرمایه گذاری های تجاری موفقیت آمیز نبود.

گک تنگ پانگ در تجارت غلات خود، Surch.

وقتی پانگ در سال 2021 به سنگاپور بازگشت، فقط 362 دلار استرالیا (235 دلار) در حساب خود داشت.

“راستش را بخواهید، هرگز فکر نمی‌کردم به خاطر هر اتفاق دیگری که افتاد دوباره وارد تجارت شوم… و فکر می‌کنم والدینم سعی داشتند به من بگویند در زندگی‌ام عملی‌تر باشم، عادی‌تر باشم.”

ایده یک میلیون دلاری

برای پانگ، ششمین بار جذابیت است. او علیرغم اینکه سالها تلاش کرد تجارت خود را راه اندازی کند، تسلیم نشد.

در حالی که یک روز در سال 2021 رانندگی می کرد، او شروع به یادآوری خاطرات خود در سوری هیلز استرالیا کرد. این زمانی بود که او شروع به بازی با ایده آوردن مفهوم کافه مواد غذایی استرالیا به سنگاپور کرد.

صادقانه بگویم، هیچ کس حمایت نکرد. می دانید، من هرگز ثابت نکردم که ارزش این فرصت را دارم، بنابراین قطعا آنها را سرزنش نمی کنم.

گک تنگ پانگ

بنیانگذار و مدیر عامل سوری هیلز خواربارفروشی

در همان سال، دوست خانوادگی آلوین لاو تصمیم گرفت 400000 دلار سنگاپور (293800 دلار) در تجارت خود سرمایه گذاری کند. امروز او یکی از سهامداران بنیانگذار سوری هیلز بقال است.

“او همیشه هست [told] اگر بگویم ماه زرد است، او باور خواهد کرد که ماه زرد است… اعتماد اعتماد کورکورانه است، بنابراین من واقعا از کاری که او برای من انجام داد قدردانی می کنم.

پانگ اولین خواربارفروشی خود در ساری هیلز را در دسامبر 2021 افتتاح کرد و از آن زمان تاکنون چهار مکان دیگر را افتتاح کرده است.

به CNBC گفت که در مسیر رسیدن به بالاتر از 8 میلیون دلار (11 میلیون دلار سنگاپور) درآمد در سال 2023 و میانگین فروش ماهانه 1.4 میلیون دلار سنگاپور در سال جاری، بر اساس پرونده های حسابرسی نشده، که CNBC با آنها ملاقات کرده است.

از آوریل، پانگ گفت که خط تولید محصولات حیوان خانگی خود به نام Furry Hills را نیز تولید می کند. علاوه بر این، در حال کار بر روی توسعه یک رستوران جدید ژاپنی رامن، یک رستوران اسپانیایی و یک رستوران سیابو تایوانی است که در سه ماهه سوم سال جاری افتتاح خواهد شد.

بزرگترین درس ها

باز کردن کسب و کار خود برای پانگ آسان نبود.

او گفت: “گاهی اوقات من فقیرتر از کار کردن برای کسی هستم.”

او گفت، با این حال، موفقیت در ایجاد کسب و کار خود و به کارگیری دیگران در جای دیگری قابل تکرار نیست.

در اینجا 3 درس کلیدی که او در طول سفر خود آموخته است:

  1. برای چیزهایی که تحت کنترل شما هستند آماده شوید. برای چیزهایی که خارج از کنترل شماست: ایمان داشته باشید.
  2. اجازه ندهید ترس از شکست شما را تعریف کند، بگذارید به شما انگیزه دهد.
  3. به قلب خود گوش دهید و وقتی فرصتی را دیدید حرکتی انجام دهید.

وقتی از پانگ پرسیده شد که چه چیزی او را از دیگرانی که رویای راه اندازی یک تجارت را در سر می پرورانند متمایز می کند، گفت: “من فقط از فرصتی استفاده کردم که دیگران هرگز آن را انجام ندادند.”

او داستانی را به اشتراک گذاشت که الهام بخش او بود. دو پرنده روی شاخه ای نشستند. یکی پرسید: اگر زمین بخورم چه؟ دیگری پاسخ داد: “اگر نه چی؟”

او گفت: «این داستان آغاز سفر کارآفرینی من بود. “شاید من باهوش ترین نیستم، یا شاید حتی پول ندارم… [but] چون مایل بودم این کار را انجام دهم، راه‌ها و ابزارهایی برای تحقق آن پیدا کردم.»

آیا می خواهید خارج از شغل معمولی خود درآمد بیشتری کسب کنید؟ اشتراک در دوره جدید آنلاین CNBC How to Make Passive Income Online. برای آشنایی با منابع متداول درآمد غیرفعال، نکاتی برای شروع، و داستان های موفقیت در زندگی واقعی. همین امروز ثبت نام کنید و با کد تخفیف EARLYBIRD 50% پس انداز کنید.

به علاوه، برای خبرنامه CNBC Make It ثبت نام کنید برای دریافت راهنمایی و مشاوره برای موفقیت در کار، پول و زندگی.

دیدگاهتان را بنویسید