تورم بزرگترین مانع برای شرکت های آسیای جنوب شرقی، چین بزرگ است: UOB


مشتریان در روز پنجشنبه 20 ژوئیه 2023 در یک کافه و فضای کار مشترک در هانوی، ویتنام، کار می کنند.

بلومبرگ | بلومبرگ | گتی ایماژ

بر اساس نظرسنجی UOB، هزینه‌های بالاتر بیشترین تأثیر را بر کسب‌وکارهای آسیایی در سال 2023 داشته است، حتی با وجود اینکه آنها همچنان با کندی اقتصاد جهانی و افزایش هزینه‌های استقراض دست و پنجه نرم می‌کنند.

بیش از 4000 شرکت آسیای جنوب شرقی و چین بزرگ در چین، هنگ کنگ، تایلند، ویتنام، مالزی، سنگاپور و اندونزی مورد بررسی قرار گرفتند.

از میان شرکت‌کنندگان در نظرسنجی، 32 درصد گفتند که تحت تأثیر تورم بالا قرار گرفته‌اند، 32 درصد دیگر گفتند که با افزایش هزینه‌های عملیاتی مواجه هستند و 24 درصد گفتند که افزایش هزینه‌های نیروی کار به کسب‌وکارشان آسیب می‌زند.، این بر اساس نظرسنجی UOB Business Outlook 2024 است.

این نظرسنجی آنلاین که از دسامبر سال گذشته تا اواسط ژانویه انجام شد، شامل 4050 شرکت کوچک و متوسط ​​و شرکت بزرگ بود.

علاوه بر افزایش هزینه ها، 27 درصد از پاسخ دهندگان گفتند که تحت تأثیر رکود اقتصادی عمومی قرار گرفته اند، در حالی که 23 درصد گفتند که نرخ بهره بالاتر بر تجارت آنها تأثیر گذاشته است.

با این حال، حدود چهار شرکت از هر 10 شرکت اظهار داشتند که نسبت به فضای کسب و کار در سال 2023 احساس «بسیار مثبت» دارند، در حالی که 32 درصد گفتند که «تا حدودی مثبت» هستند. اندونزی (56 درصد) و ویتنام (47 درصد) مثبت ترین بازارها بودند.

حدود 35 درصد از شرکت های مورد بررسی گفته اند که فضای کسب و کار در سال 2023 نسبت به سال قبل بدتر شده است.

برای مقابله با بادهای مخالف آینده، 30 درصد از شرکت ها گفتند که کاهش هزینه های تجاری اولویت اصلی آنها در یک تا سه سال آینده خواهد بود. ایجاد مشتریان جدید (26 درصد) و دیجیتالی کردن کسب و کار آنها (26 درصد) نیز در دستور کار قرار گرفت.

گسترش خارجی

بیش از 80 درصد از پاسخ دهندگان گفتند که علاقه مند به توسعه در خارج از کشور هستند زیرا به دنبال افزایش درآمد و بهبود سودآوری هستند.

از بین کسانی که به دنبال توسعه در خارج از کشور خود هستند، بیش از نیمی (56٪) گفتند که می خواهند تجارت خود را در جنوب شرقی آسیا گسترش دهند، در حالی که 30٪ گفتند که به دنبال گسترش به بازار چین هستند. تنها 18 درصد اروپا را به عنوان یک مکان کلیدی برای توسعه آینده می دیدند.

در آسیای جنوب شرقی، مالزی (45 درصد)، سنگاپور (41 درصد) و تایلند (40 درصد) انتخاب های برتر بودند.

شرکت‌های اندونزی و ویتنام بیشترین علاقه را به توسعه داشتند، در حالی که شرکت‌های تولیدی و مهندسی یا فناوری، رسانه‌ها و مخابرات بیشترین علاقه را به گسترش در خارج از کشور نشان دادند.

یافتن شرکای محلی مناسب بزرگترین چالش برای کسانی بود که به دنبال رشد کسب و کار خود در خارج از کشور هستند و تقریباً 40٪ گفتند که این مانع اصلی آنها است. فقدان استعداد داخلی برای مدیریت پروژه های توسعه و همچنین کمبود منابع مالی عوامل دیگر بودند.

دیدگاهتان را بنویسید