Hybe برای شکایت از ADOR به دلیل نقض اعتماد


دفتر مرکزی Hybe Co. در سئول، کره جنوبی، 19 فوریه 2023.

سونگجون چو | بلومبرگ | گتی ایماژ

بزرگترین آژانس سرگرمی کره جنوبی، Hybe، قرار است شکایتی رسمی علیه مدیران زیرمجموعه ADOR به پلیس به اتهام نقض اعتماد و جرایم دیگر ارائه کند.

این حرکت پس از آن صورت گرفت که Hybe، که مدیریت BTS پرطرفدار کی‌پاپ را بر عهده دارد، حسابرسی ADOR را در 22 آوریل در میان ادعاهایی مبنی بر اینکه مدیر عامل شرکت Min Hee-jin به دنبال مستقل کردن این زیرمجموعه است، باز کرد. Hybe در بیانیه‌ای که به CNBC ارسال شد، گفت که این شرکت همچنین از Min خواسته است تا استعفا دهد.

مین این اتهامات را رد کرد و Hybe را متهم کرد که از مفهوم گروه دخترانه ADOR، NewJeans، برای گروه دختر دیگری تحت یکی دیگر از شرکت‌های تابعه Hybe کپی کرده است.

Hybe همچنین به CNBC گفت که شواهد قابل‌توجهی دارد مبنی بر اینکه مین به دنبال در دست گرفتن کنترل این برچسب فرعی است و گفت: «شواهد شامل بحث‌های مفصلی بود که مین به مدیریت ADOR دستور داد راه‌هایی برای تحت فشار قرار دادن HYBE برای فروش سهام ADOR بیابد».

اسکرین شات پیام بین Min و معاون مدیر کل ADOR، ارائه شده توسط Hybe. در این پیام، قائم مقام مدیرعامل روش‌های مختلفی را برای مستقل کردن این برچسب، از جمله نزدیک شدن به سایر سرمایه‌گذاران و متقاعد کردن Hybe برای فروش سهام خود در برچسب فرعی تشریح کرد.

هایبه اضافه کرد که یکی از طرف های حسابرسی شده «دارایی های اطلاعاتی را برای به دست گرفتن کنترل ADOR و تلاش برای تماس با سرمایه گذاران خارجی فراهم کرده است. مصاحبه شونده همچنین اعتراف کرد که اسنادی برای حمله به Hybe ایجاد کرده است.

زمانی که حسابرسی روز دوشنبه اعلام شد، سهام Hybe 8 درصد سقوط کرد، بزرگترین افت آن در هفت ماه گذشته. سهام در روز پنجشنبه تغییر کمی داشت.

Hybe مالک 80% ADOR، Min دارای 18% و سایر مدیران 2% باقی مانده را به اشتراک می گذارند.

این توسعه همچنین زمانی رخ می دهد که NewJeans قرار است با یک تک آهنگ جدید در 24 می بازگردد.

هایبه گفت که به مراقبت از گروه و حمایت از بازگشت آتی آن ادامه خواهد داد و با نمایندگان قانونی اعضا ملاقات خواهد کرد تا در مورد نحوه محافظت از گروه صحبت کند.

چند برچسبی

این توسعه ضربه ای به “استراتژی چند برچسبی” Hybe است، جایی که آژانس چندین برچسب مستقل را برای “اطمینان از ایجاد طیف گسترده ای از موسیقی و محتوا” در خود جای داده است.

این برخلاف آژانس‌های سنتی کی‌پاپ است که همه هنرمندان خود را در یک ثبات نگه می‌دارند و برای رشد به چند نام بزرگ متکی هستند.

در نسخه 2022، هایبه گفت که “ما مشتاقانه منتظر رشد آنها از طریق همکاری متقابل و گاهی اوقات حتی رقابت سالم هستیم.”

Hybe تنها شرکتی است که با موفقیت تنوع IP را در K-pop: Analyst توسعه داده است

برنشتاین همچنین در یادداشتی به سرمایه گذاران در سال گذشته به این موضوع به عنوان یکی از نقاط قوت Hybe اشاره کرد. به گفته این شرکت، سود و رشد سایر زیرمجموعه‌ها به این شرکت اجازه می‌دهد تا وقفه BTS را به دلیل خدمت اجباری در کره جنوبی جبران کند.

در مقابل، سهام رقیب YG Entertainment پس از اینکه اعضای Blackpink قراردادهای فردی خود را دوباره با آژانس امضا نکردند، به شدت نوسان کرد.

– چری کانگ از CNBC در این گزارش مشارکت داشت.

دیدگاهتان را بنویسید