گزارش درآمد IBM Q1 2024: IBM HashiCorp را خریداری کرد


آرویند کریشنا، مدیرعامل آی‌بی‌ام، در 16 ژانویه 2024 در مجمع جهانی اقتصاد در داووس، سوئیس سخنرانی می‌کند.

استفان ورموت | بلومبرگ | گتی ایماژ

IBM پس از اینکه ارائه دهنده سخت افزار، نرم افزار و مشاوره اعلام کرد که HashiCorp سازنده نرم افزار ابری را خریداری می کند و درآمد سه ماهه اول را کمتر از پیش بینی تحلیلگران گزارش کرد، در معاملات طولانی روز چهارشنبه 7 درصد سقوط کرد.

آی‌بی‌ام در بیانیه‌ای اعلام کرد که قصد دارد ۳۵ دلار به ازای هر سهم به‌صورت نقدی برای HashiCorp در معامله‌ای با ارزش شرکتی ۶.۴ میلیارد دلاری، بدون نقدینگی، بپردازد. روز سه‌شنبه، وال استریت ژورنال گزارش داد که آی‌بی‌ام به خرید HashiCorp نزدیک می‌شود و ارزش سهام را بالاتر می‌برد. اوایل روز چهارشنبه، بلومبرگ اعلام کرد که IBM به دنبال ارائه 35 دلار به ازای هر سهم است.

این معامله به سود تعدیل شده قبل از بهره، مالیات، استهلاک و استهلاک در اولین سال کامل پس از بسته شدن و افزایش جریان نقد آزاد در سال دوم پس از بسته شدن خواهد بود. آی‌بی‌ام گفته است که انتظار دارد این معامله تا پایان سال 2024 بسته شود. به گفته این سخنگوی، دیو مک گانت، مدیرعامل HashiCorp، در صورت انجام این معامله به راب توماس، معاون ارشد نرم افزار IBM گزارش خواهد داد.

HashiCorp مکمل Red Hat است که به رشد درآمد IBM از زمان خرید 34 میلیارد دلاری آن در سال 2019 کمک کرده است. آی‌بی‌ام اکنون نسخه‌ای از سیستم‌عامل لینوکس ردهت را برای استفاده در چندین ابر عمومی به فروش می‌رساند و آن را سازمانی خنثی می‌کند.

HashiCorp پیشگام توسعه‌دهندگان نرم‌افزار منبع باز برای مدیریت زیرساخت ابری خود است. نرم افزار مدیریت ابر برتر Terraform و سایر محصولات سود HashiCorp را به همراه داشته است.

در سال 2021، سهام HashiCorp معاملات خود را در نزدک آغاز کرد. اما رشد درآمد کاهش یافت و شرکت به گزارش زیان ادامه داد. با این حال، با سرعت بیشتری نسبت به IBM درآمد اضافه می کند.

جیم کاوانا، مدیر ارشد مالی آی‌بی‌ام، در یک کنفرانس تلفنی با تحلیلگران گفت: «ما شاهد چندین عامل هم‌افزایی محصول در IBM و تسریع رشد HashiCorp هستیم. کاوانو گفت که هم افزایی هزینه کوتاه مدت نیز وجود دارد.

پس از اعلام خرید، سهام HashiCorp در معاملات طولانی مدت 4 درصد افزایش یافت.

در اینجا نحوه عملکرد IBM در مقایسه با اجماع بین تحلیلگران مورد نظر LSEG آمده است:

  • سود هر سهم: 1.68 دلار تعدیل شده در مقابل 1.60 دلار پیش بینی می شود
  • درآمد: 14.46 میلیارد دلار در مقابل 14.55 میلیارد دلار مورد انتظار

بر اساس این بیانیه، درآمد IBM در سه ماهه نسبت به مدت مشابه سال قبل حدود 1.5 درصد افزایش یافته است. این سومین شکست این شرکت در پنج فصل گذشته است.

درآمد نرم افزاری به 5.90 میلیارد دلار رسید که حدود 6 درصد افزایش داشت و اجماع 5.96 میلیارد دلاری تحلیلگران مورد نظر StreetAccount را از دست داد.

درآمد خدمات مشاوره IBM 5.19 میلیارد دلار بود که کمی کمتر از برآورد اجماع StreetAccount از 5.20 میلیارد دلار بود.

درآمد زیرساخت 3.08 میلیارد دلار بود. 0.7% سقوط کرد اما بالاتر از اجماع StreetAccount 2.94 میلیارد دلاری قرار گرفت.

در طول سه ماهه، IBM اعلام کرد که 160000 مشاور خود را به دستیاران هوش مصنوعی برای بهبود بهره وری مجهز می کند و این شرکت فروش The Weather Company به Francisco Partners را تکمیل کرد.

علیرغم تغییر ساعات کاری، سهام IBM در سال جاری حدود 13 درصد افزایش یافته است و از S&P 500 که در مدت مشابه 6 درصد رشد داشته است، بهتر عمل کرده است.

این خبر داغ است. به روز رسانی را بررسی کنید.

تماشا کردن: اولتیماتوم دفتر IBM: نزدیک دفتر حرکت کنید یا شرکت را ترک کنید

اولتیماتوم دفتر IBM: نزدیک دفتر حرکت کنید یا شرکت را ترک کنید

دیدگاهتان را بنویسید