درآمدهای Chipotle Mexico Grill (CMG) Q1 2024


گریل مکزیکی چیپوتل روز چهارشنبه درآمد و درآمد فصلی را گزارش کرد که به لطف ترافیک رستوران‌های قوی‌تر، انتظارات تحلیلگران را شکست داد.

سهام در معاملات تمدید شده 4 درصد افزایش یافت.

بر اساس نظرسنجی از تحلیلگران LSEG، این شرکت در مقایسه با انتظارات وال استریت گزارش داده است:

  • سود هر سهم: 13.37 دلار تعدیل شده در مقابل 11.68 دلار مورد انتظار
  • درآمد: 2.7 میلیارد دلار در مقابل 2.68 میلیارد دلار مورد انتظار

Chipotle درآمد خالص سه ماهه اول خود را 359.3 میلیون دلار یا 13.01 دلار به ازای هر سهم گزارش کرد، در حالی که در سال گذشته 291.6 میلیون دلار یا 10.50 دلار به ازای هر سهم درآمد.

بدون احتساب 36 سنت افزایش ذخایر قانونی، زنجیره بوریتو به ازای هر سهم 13.37 دلار درآمد کسب کرد.

فروش خالص 14.1 درصد افزایش یافت و به 2.7 میلیارد دلار رسید.

فروش این شرکت در فروشگاه های مشابه 7 درصد افزایش یافت که از تخمین های StreetAccount 5.2 درصد گذشت. Chipotle نسبت به سال گذشته 5.4 درصد افزایش ترافیک گزارش کرده است، در حالی که میانگین چک فقط 1.6 درصد افزایش یافته است.

در ماه فوریه، جک هارتانگ، مدیر مالی، به تحلیلگران گفت که «آب و هوای سرد غیرمعمول» به فروش در ژانویه لطمه زد. اما تقاضا در بقیه سه ماهه افزایش یافت تا کسادی ماه اول را جبران کند.

Chipotle به رستوران زنجیره‌ای نادر تبدیل شد که علیرغم قیمت‌های منوی بالاتر، رشد معاملات را گزارش کرد. در ماه اکتبر، این شرکت یک بار دیگر قیمت ها را به دلیل تورم افزایش داد. سایرین در صنعت رستوران‌داری برای جذب مشتریان، به‌ویژه آنهایی که درآمد پایین‌تری دارند، به پیشنهادات و معاملات با زمان محدود روی آورده‌اند.

مدیرعامل برایان نیکول گفت که این شرکت شاهد رشد ترافیک در بین گروه های درآمدی در سه ماهه بوده است. او ارزش شبکه ادراک را در بین بازدیدکنندگان تشخیص داد. پیش از این، مدیران همچنین تاکید کردند که بیشتر مشتریان از درآمدهای بالاتر هستند.

نیکول روز چهارشنبه در CNBC در CNBC گفت: در اوایل این ماه، Chipotle قیمت ها را در کالیفرنیا حدود 7 درصد افزایش داد تا حداقل دستمزد بالاتر ایالت برای کارگران فست فود را جبران کند، اما این شرکت برنامه ای برای افزایش بیشتر ندارد.

Chipotle همچنین بر روی سریع‌تر ساختن بوریتوها و کاسه‌های خود تمرکز کرده است و معیاری را که به عنوان توان عملیاتی شناخته می‌شود، بهبود بخشد. نیکول گفت که توان عملیاتی در سه ماهه اول به بالاترین سطح خود در چهار سال گذشته رسیده است.

این زنجیره در طول سه ماهه اول 47 مکان جدید به ردپای خود اضافه کرد و به هدف بلندمدت خود یعنی دوبرابر کردن تعداد کل رستوران ها و رسیدن به 7000 فروشگاه نزدیک شد.

Chipotle اکنون انتظار دارد فروش تمام سال در فروشگاه های مشابه با درصد متوسط ​​​​بالا تک رقمی رشد کند، که نسبت به رشد تک رقمی متوسط ​​قبلی خود بیشتر است. این شرکت پیش بینی خود را از 285 تا 315 صندلی جدید در سال 2024 تایید کرد.

در ماه مارس، هیئت مدیره Chipotle تقسیم سهام 50 به 1 را تصویب کرد که یکی از بزرگترین در تاریخ بورس نیویورک بود. این شرکت به دنبال تایید سهامداران در مجمع سالانه خود در تاریخ 6 ژوئن است. اگر سرمایه گذاران رای مثبت دهند، معاملات سهام پس از تقسیم در 26 ژوئن آغاز می شود.

دیدگاهتان را بنویسید