قیمت عرضه اولیه سهام روبریک 32 دلار برای هر سهم است که بالاتر از محدوده مورد انتظار است


Bipul Sinha، یکی از بنیانگذاران و مدیر عامل شرکت امنیت داده Rubrik. سینها قبلا از شرکت مدیریت ابری Nutanix پشتیبانی می کرد.

شرکای Greylock

پشتیبانی شده توسط Rubrik، یک شرکت نرم افزار مدیریت داده مایکروسافتبه گفته یک فرد آشنا، قیمت عرضه اولیه سهام خود را 32 دلار برای هر سهم اعلام کرد. این بالاتر از محدوده مورد انتظار است.

این شرکت 10 ساله قصد داشت تا 23 میلیون سهم را پیش از آغاز به کار خود در بورس نیویورک در روز پنجشنبه بفروشد و تحت علامت “RBRK” معامله خواهد شد. این پیشنهاد 752 میلیون دلار جمع آوری کرد و ارزش شرکت را 5.6 ​​میلیارد دلار کرد.

این شرکت هفته گذشته در بیانیه ای اعلام کرد که انتظار دارد ارزش این معامله بین 28 تا 31 دلار برای هر سهم باشد.

Rubrik در یک دوره تاریخی آهسته برای IPOهای فناوری سرمایه گذاری خطرپذیر، به ویژه زمانی که صحبت از شرکت های فروش مشاغل می شود، در حال عرضه عمومی است. بازار عرضه اولیه سهام از اواخر سال 2021 تا حد زیادی تعطیل شده است زیرا نگرانی ها در مورد بدتر شدن اقتصاد و افزایش نرخ بهره سرمایه گذاران را از دارایی های ریسک خارج کرده است.

استارت‌آپ‌ها مدت بیشتری خصوصی ماندند، ساختار مالی خود را بازسازی کردند و منتظر شرایط بهتری بودند. حتی با تثبیت نرخ بهره و بهبود بازار گسترده‌تر فناوری، شرکت‌های فناوری خصوصی عجله‌ای برای خروج ندارند.

اینستاکارت و ارائه‌دهنده نرم‌افزار Klaviyo در ماه سپتامبر، اولین معاملات سرمایه‌گذاری فناوری ایالات متحده از سال 2021، عمومی شد. Reddit ماه گذشته، یک روز پس از اولین عرضه نزدک، عمومی شد آزمایشگاه آستاراکه تراشه های اتصال مرکز داده را می فروشد.

پیش از این، روبریک مجوزهای دائمی و قراردادهای تعمیر و نگهداری سخت افزاری را می فروخت که می توانست عملکردهای ذخیره سازی مانند پشتیبان گیری و فشرده سازی را انجام دهد. در سال های اخیر، این شرکت به سمت اشتراک نرم افزارهای امنیت سایبری مبتنی بر ابر حرکت کرده است. کسب و کارها می توانند از نرم افزار برای محافظت از داده ها در برنامه های کاربردی ابری و ابرهای عمومی و جلوگیری از از دست رفتن داده ها در صورت حملات باج افزار استفاده کنند.

اکنون روبریک 91 درصد از درآمد خود را از طریق اشتراک به دست می‌آورد که در مقایسه با 59 درصد دو سال پیش افزایش یافته است. درآمد در سال مالی منتهی به 31 ژانویه کمتر از 5 درصد افزایش یافت، اما درآمد سالانه اشتراک سالانه 47 درصد افزایش یافت.

به گفته این شرکت، در پایان سال مالی، نزدیک به 100 مشتری بیش از 1 میلیون دلار در اشتراک ARR مشارکت داشتند. مشتریان عبارتند از Barclays، Carhartt و Home Depot.

Kiran Chowdhury مدیر مالی Rubrik در یک ارائه ویدیویی برای IPO این شرکت گفت: معیار اصلی ما ARR اشتراک است.

با این حال، ضرر روبریک در حال افزایش است. این شرکت در آخرین سال مالی خود 354 میلیون دلار زیان خالص گزارش کرد، در حالی که سال قبل از آن حدود 278 میلیون دلار بود.

مایکروسافت در سال 2021 در روبریک به ارزش 4 میلیارد دلار سرمایه گذاری کرد. شرکت سرمایه گذاری Lightspeed که قبلاً با مدیرعامل Bipul Sinha شریک بود، پس از IPO بیش از 25 درصد از قدرت رای را در اختیار خواهد داشت. سینها 8 درصد کنترل خواهد داشت.

تماشا کردن: مدیر عامل جنرال آتلانتیک: سرمایه گذاران در حال بازگشت به بازار عرضه اولیه سهام هستند

مدیر عامل جنرال آتلانتیک: سرمایه گذاران در حال بازگشت به بازار عرضه اولیه سهام هستند

دیدگاهتان را بنویسید