درآمد فورد (F ) Q1 2024


فورد در نمایشگاه بین المللی خودروی نیویورک در 28 مارس 2024 رونمایی می کند.

دانیل دیوریز | CNBC

دیترویت – فروش موتور فورد کامیون‌ها و سایر وسایل نقلیه تجاری باعث شد تا این خودروساز از تخمین‌های سود وال استریت برای سه ماهه اول پیشی بگیرد و ضرر خودروهای الکتریکی خود را جبران کند.

این شرکت دستورالعمل سود سال 2024 خود را حفظ کرد، که خواستار تعدیل سود قبل از بهره و مالیات یا EBIT از 10 تا 12 میلیارد دلار است. این امر انتظارات مخارج سرمایه ای را اندکی کاهش داد و پیش بینی جریان نقد آزاد تعدیل شده را برای سال افزایش داد.

این خودروساز اکنون انتظار دارد جریان نقدی آزاد تعدیل شده ای بین 6.5 تا 7.5 میلیارد دلار ایجاد کند که از پیش بینی قبلی 6 تا 7 میلیارد دلار کاهش یافته است. پیش‌بینی سرمایه آن در حال حاضر 8 تا 9 میلیارد دلار است که از 8 تا 9.5 میلیارد دلار تخمین زده شده اولیه کاهش یافته است.

جان لاولر، مدیر مالی فورد، روز چهارشنبه این سه ماهه را “جامد” توصیف کرد و این شرکت به بالاترین دستورالعمل های اعلام شده قبلی خود پایبند بود.

در حالی که این خودروساز از تخمین های سود پیشی گرفت، کمی کمتر از درآمد خودرو بود. بر اساس گزارش LSEG، نتایج سه ماهه اول فورد در مقابل انتظارات وال استریت در اینجا آمده است:

  • سود هر سهم: 49 سنت تعدیل در مقابل 42 سنت مورد انتظار
  • درآمد خودرو: 39.89 میلیارد دلار در مقابل 40.10 میلیارد دلار مورد انتظار

مجموع درآمد سه ماهه اول فورد، از جمله کسب و کار وام، سالانه حدود 3 درصد افزایش یافت و به 42.78 میلیارد دلار رسید.

درآمد خالص برای این دوره 1.33 میلیارد دلار یا 33 سنت به ازای هر سهم بود، در حالی که سال قبل 1.76 میلیارد دلار یا 44 سنت بود. EBIT تعدیل شده 18 درصد نسبت به سال گذشته کاهش یافت و به 2.76 میلیارد دلار یا 49 سنت به ازای هر سهم رسید.

کسب‌وکار سنتی فورد، معروف به فورد بلو، درآمد تعدیل‌شده‌ای را گزارش کرد که نسبت به سال گذشته 66 درصد کاهش یافت و به 905 میلیون دلار رسید. کسب و کار تجاری فورد پرو آن 3.01 میلیارد دلار درآمد داشت که 120 درصد بیشتر از سه ماهه اول سال گذشته بود. بخش خودروهای الکتریکی مدل e فورد از ژانویه تا مارس 1.32 میلیارد دلار ضرر داشته است.

نماد نمودار سهامنماد نمودار سهام

مخفی کردن محتوا

سهام فورد در مقابل جنرال موتورز 2024

افت قابل توجه فورد بلو به دلیل عرضه وانت پیکاپ به روز شده F-150 این شرکت بود که برای رفع مشکلات کیفی نامشخص در اکثر سه ماهه متوقف شد.

جیم فارلی، مدیرعامل فورد، گفت که این شرکت به دلیل بررسی‌های کیفی اضافی در طول توقف حمل‌ونقل که به کاهش هزینه‌های گارانتی برای شرکت کمک کرد، از «حدود ۱۲ فراخوان» اجتناب کرد.

فارلی روز چهارشنبه در جریان تماس با سود سه ماهه اول شرکت گفت: «آنچه در بلندمدت شاهد آن خواهیم بود، فراخوان‌های کمتر و هزینه‌های گارانتی کمتر به دلیل این فرآیند جدید است. من واقعاً به پیشرفت و کیفیت تیم افتخار می کنم و هنوز کارهای زیادی برای انجام دادن داریم.»

فورد سال‌ها با هزینه‌های گارانتی متورم روبرو بوده است، از جمله 1.9 میلیارد دلار در سال 2023، که بر قیمت نهایی آن سنگینی کرده است. سال گذشته، این شرکت اعلام کرد که به دلیل هزینه‌های تولید، مشکلات کیفیت و سایر ناکارآمدی‌های عملیاتی، سالانه 7 تا 8 میلیارد دلار کسری در برابر رقبای سنتی داشته است.

فورد قبلا اعلام کرده بود که در سه ماهه اول سال 144000 پیکاپ فول سایز و رنجر سایز بزرگ F-150 جمع آوری کرده است. این وسایل نقلیه در اوایل این ماه شروع به ارسال برای فروشندگان و مشتریان کردند. تقریباً 92 درصد از پیکاپ های ساخته شده پیکاپ های F-150 بودند.

فورد به عنوان بخشی از دستورالعمل سال 2024 خود که برای اولین بار در ماه فوریه منتشر شد، گفت که انتظار دارد در سال جاری بین 5 تا 5.5 میلیارد دلار در تجارت خودروهای الکتریکی ضرر کند. انتظار می رود درآمد فورد بلو در سال 2024 حدود 7 تا 7.5 میلیارد دلار باقی بماند، در حالی که انتظار می رود درآمد فورد پرو برای کل سال حدود 8 تا 9 میلیارد دلار باشد.

درآمد سه ماهه اول فورد یک روز پس از رقیب بین شهری خود به دست آمد شرکت جنرال موتورز نتایج قوی سه ماهه اول را گزارش کرد و راهنمای کل سال را افزایش داد.

– CNBC مایکل بلوم به این گزارش کمک کرد.

این یک داستان در حال توسعه است. به روز رسانی را بررسی کنید.

این موارد انحصاری CNBC PRO را از دست ندهید

دیدگاهتان را بنویسید