سود دویچه بانک برای سه ماهه اول سال 2024


دفتر مرکزی Deutsche Bank AG در منطقه مالی فرانکفورت، آلمان، در روز پنجشنبه، 1 فوریه 2024.

بلومبرگ | بلومبرگ | گتی ایماژ

بانک دویچه در روز پنجشنبه گزارش داد که سود سه ماهه اول 10 درصد افزایش یافته است که با توجه به ادامه بازسازی بخش بانکداری سرمایه گذاری، از انتظارات پیشی گرفته است.

بر اساس داده های LSEG، درآمد خالص قابل انتساب به سهامداران در این دوره به 1.275 میلیارد یورو (1.365 میلیارد دلار) رسید که از برآورد اجماع تحلیلگران از 1.23 میلیارد یورو برای دوره پیشی گرفت.

دویچه بانک اعلام کرد که این بالاترین سود سه ماهه اول از سال 2013 بوده است. این نیز پانزدهمین سود فصلی متوالی این بانک است.

درآمد گروه نسبت به مدت مشابه سال قبل 1 درصد افزایش یافت و به 7.8 میلیارد یورو رسید، که بانک آن را به درآمد کارمزد و کمیسیون بالاتر و همچنین سطح سود و ارز قوی نسبت داد. بر اساس گزارش LSEG، درآمد همچنین از پیش‌بینی تحلیلگران 7.73 میلیارد یورو پیشی گرفت.

درآمد بانک سرمایه گذاری آن پس از کاهش 9 درصدی برای کل سال 2023 که منجر به کاهش سود کلی شد، 13 درصد افزایش یافت و به 3 میلیارد یورو رسید. این ارقام، این بخش را به عنوان پردرآمدترین بخش دویچه بانک از نظر رشد منابع مالی و درآمد معاملات اعتباری دوباره ایجاد می کند.

سایر نکات برجسته سه ماهه اول عبارتند از:

  • ورودی خالص 19 میلیارد یورو از طریق بانک خصوصی و بخش مدیریت دارایی.
  • ذخیره ضررهای اعتباری 439 میلیون یورو بود که از 488 میلیون در سه ماهه چهارم سال 2023 کمتر بود.
  • نسبت سرمایه ردیف 1 سهام مشترک (CET1) – معیاری برای پرداخت بدهی بانک – 13.4 درصد بود در مقایسه با 13.6 درصد در زمان مشابه در سال گذشته.

جیمز فون مولتکه، مدیر ارشد مالی دویچه بانک، روز پنجشنبه به آنت وایزباخ از CNBC گفت: «شتابی در سراسر کسب‌وکارها، در واقع در هر چهار کسب‌وکار وجود دارد، و ما فکر می‌کنیم که این پایدار است».

“ما تعهدات هزینه و ROE خود را در سه ماهه انجام دادیم.”

بزرگترین وام دهنده آلمان سود خالص 1.3 میلیارد یورو در سه ماهه قبل و 1.16 میلیارد یورو در سه ماهه اول سال گذشته را گزارش کرد.

در سال 2023، این بانک اعلام کرد که 3500 شغل را در سال های آینده کاهش می دهد زیرا قصد دارد 2.5 میلیارد یورو در بازده عملیاتی برای افزایش سودآوری و بازده سهامداران ایجاد کند.

دیدگاهتان را بنویسید